Suradnja između Luke Rotterdam i brazilske tvrtke Vast ima cilj omogućiti napajanje naftnih tankera električnom energijom tijekom boravka u luci.
Kako piše Offshore Energy, potpisan je memorandum o razumijevanju kojim se pokreće niz studija flote, procjena energetske potrošnje te ostalih elemenata potrebnih za uvođenje obalne opskrbe električnom energijom (OPS – Onshore Power Supply) za naftne tankere.
Ova inicijativa, pod nazivom OPS for Tankers First Movers Coalition, uključit će vlasnike brodova, naftne kompanije, terminale i udruženja kako bi se izradio zajednički akcijski plan za uvođenje priključivanja tankera na obalnu električnu mrežu.
Dogovor uključuje i studije o rutama, vrsti flote, spremnosti svjetskih terminala za prihvat OPS sustava te sigurnosnim aspektima priključenja tankera na mrežu.
Nakon provedene analize, rezultati će biti predstavljeni i regulatornim tijelima poput Međunarodne pomorske organizacije (IMO), kako bi se osigurala potrebna pravna podrška.
Iako je OPS već dokazana tehnologija za smanjenje emisija kod drugih vrsta brodova, njezina primjena u naftnoj industriji još nije široko prihvaćena. Rotterdam i Vast žele to promijeniti – počinju s istraživanjem mogućnosti za naftne tankere, a kasnije planiraju obuhvatiti i ostale segmente.
Organizacija OCIMF (Oil Companies International Marine Forum), čiji je Vast član, već je izradila preliminarne smjernice za OPS sustave na tankerima i terminalima, uz podršku luke Rotterdam.
„Trenutno postoje tri ključne prepreke: tehnologija, infrastruktura i prilagođena flota. Kroz ovu suradnju želimo ubrzati prelazak na OPS u segmentu tankera“, izjavio je Adriano Truffi Lima, direktor održivosti u Vast Infraestruturi.
Luka Rotterdam glavni je ulaz za sirovu naftu u Europi, dok Vast posluje u luci Porto do Açu na sjeveru Brazila, odakle dolazi gotovo 40% brazilskog izvoza sirove nafte. Očekuje se da će izvoz iz Brazila do 2030. godine utrostručiti svoj obujam.