Brodari balansiraju između rasta i rizika, s pogledom usmjerenim prema potencijalno turbulentnoj drugoj polovici godine
Hapag-Lloyd je u prvom kvartalu 2025. ostvario dobit od 1,1 milijardu dolara, dok je operativna dobit iznosila 500 milijuna dolara. Glavni razlog rasta leži u većem obujmu prijevoza i višim prosječnim vozarinama. Tvrtka je prevezla 3,3 milijuna TEU-a uz prosječnu cijenu od 1.480 dolara po kontejneru, što je 9% više nego u istom razdoblju prošle godine, piše gCaptain.
Unatoč snažnom početku, iz Hapag-Lloyda poručuju da ostaju oprezni zbog brojnih tržišnih izazova. „Godinu smo započeli snažno, ali tržišno okruženje je i dalje obilježeno mnogim neizvjesnostima,” izjavio je predsjednik uprave Rolf Habben Jansen.
Kompanija zadržava konzervativnu prognozu za 2025. – očekuje ukupnu dobit između 2,5 i 4 milijarde dolara, uz mogućnost da operativna dobit varira od 0 do 1,5 milijardi dolara. Najveći izazovi ostaju nestabilne cijene vozarina, sigurnosna situacija u Crvenom moru te globalna ekonomska neizvjesnost.
Sličan ton stiže i iz tvrtke Ocean Network Express (ONE), koja je poslovnu godinu 2024. zaključila s prihodom od 19,2 milijarde dolara i neto dobiti od 4,2 milijarde. No, za 2025. ONE očekuje znatno slabije rezultate, s mogućom dobiti u rasponu od 250 milijuna do 1,1 milijardu dolara, ovisno o stanju na tržištu i kretanju vozarina.
Iako su u prvom kvartalu 2025. zabilježeni pozitivni trendovi – poput rasta prometa Azija-Sjeverna Amerika za 13,4% i Azija-Europa za 20,2% u siječnju – nakon Kineske nove godine potražnja je oslabjela.
Industriju dodatno pritišću zagušenja luka u Europi, Aziji i Sjevernoj Americi zbog vremenskih nepogoda, štrajkova i manjka radne snage. Brodovi i dalje izbjegavaju Crveno more zbog sigurnosnih prijetnji, što povećava troškove i produžuje plovidbene rute.
Iz ONE-a poručuju da trenutna geopolitička situacija i nove carinske mjere uvedene u travnju dodatno otežavaju planiranje poslovne godine, a stabilna prognoza za 2025. postaje sve neizvjesnija.