Nova partnerstva mijenjaju pravila igre u rasporedima kontejnerskih linija diljem svijeta
Prvi podaci nakon restrukturiranja velikih brodarskih saveza pokazuju pozitivne pomake u točnosti dolazaka kontejnerskih brodova. Analitička kuća Sea-Intelligence izvještava kako se nova organizacija linija i mreže priključnih brodova tek uvodi, s punom primjenom očekivanom do srpnja 2025.
Najviše pažnje privlači nova suradnja Maerska i Hapag-Lloyda pod nazivom Gemini Cooperation, usmjerena na ključne istočno-zapadne trgovačke rute. Cilj im je dostići 90 posto pouzdanosti, što je značajan iskorak u industriji poznatoj po čestim kašnjenjima. Strategija uključuje više priključnih ruta prema velikim hub lukama i manje direktnih pristajanja velikih brodova, čime se skraćuje ukupno vrijeme na ruti, piše The Maritime Executive.
Podaci za ožujak pokazuju da Gemini već ostvaruje između 85,7 i 90,3 posto točnosti, potvrđujući najave kompanija. Maersk napominje da će potpuni rezultati biti poznati tek tijekom ljeta, no već sada smatraju da veća pouzdanost donosi tržišnu prednost, osobito u uvjetima novih carina i trgovinskih napetosti.
Za usporedbu, globalna točnost dolazaka u ožujku iznosila je 57,5 posto, što je povećanje od tri posto u odnosu na prethodni mjesec i isto razdoblje prošle godine. To je ujedno i najbolji rezultat od studenog 2023. Tijekom 2024. prosjek je bio svega 53 posto.
Prekid 2M saveza između Maerska i MSC-a također je donio promjene. MSC sada samostalno ostvaruje oko 75 posto pouzdanosti na glavnim rutama, a ukupno drži treće mjesto u industriji s gotovo 62 posto.
Istodobno je formiran novi savez Premier Alliance koji uključuje HMM, ONE i Yang Ming. Njihova pouzdanost na istočno-zapadnim rutama trenutno se kreće između 51 i 53 posto.
Među najvećim prijevoznicima, Maersk vodi s gotovo 67 posto ukupne točnosti, a slijedi ga Hapag-Lloyd s 64,3 posto.
Sea-Intelligence napominje kako će tek ljetni mjeseci pokazati pravu učinkovitost novih struktura, kad se tržište stabilizira. Mogući povratak sigurnih ruta kroz Crveno more mogao bi dodatno utjecati na globalnu dinamiku kontejnerskog prometa, a očekuje se u drugom ili trećem kvartalu ove godine.