O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Gužve u sjevernoeuropskim lukama: kontejnerski brodovi čekaju danima

Dok se europski kontejnerski terminali guše pod pritiskom iznimnih uvoza i prekida mreže, brodari i analitičari upozoravaju na mogući potpuni kolaps ako se situacija ne stabilizira do ljeta.

Lučki terminali diljem sjeverne Europe suočavaju se s ozbiljnim zagušenjima, posebice u Antwerpenu, gdje je iskorištenost terminala dosegnula 96%, a reefer priključci premašili kapacitet s čak 112% popunjenosti. Gotovo polovica dolaznih brodova čeka slobodan vez, dok je na putu dodatnih 52 broda, piše Splash247.

Bremerhaven se suočava sa sličnim izazovima, gdje je 30% brodova već u kašnjenju. Zbog preusmjeravanja tereta s kopna, i druge luke poput Rotterdama, Felixstowea, London Gatewaya i Southamptona također bilježe sve veće gužve.

Prema izvješću brokera Braemara, stanje bi moglo potrajati još tri do četiri mjeseca, dok se ne provedu prilagodbe mreža unutar brodarskih saveza. Peter Sand iz platforme Xeneta upozorava da su “sve sjevernoeuropske luke pod pritiskom zbog poremećenih operacija”, navodeći preduga čekanja, prepunjene kontejnerske terminale i duge liste čekanja na pristanak.

Uzrok situacije vidi se u štrajkovima u Francuskoj i Belgiji, održavanju infrastrukture u sezoni koja je inače mirna te rekordnim količinama uvoza iz Azije tijekom siječnja.

Posebna je zabrinutost usmjerena na naredne tjedne, kada će prema Europi i SAD-u krenuti rekordan broj brodova s kineskom robom. Ako se zagušenja nastave, ističu stručnjaci, posljedice bi mogle biti ozbiljne.

Analitičar Hua Joo Tan iz Linerlytice smatra da će problemi trajati cijelo ljeto. Podaci te konzultantske kuće pokazuju kako su brodari uklonili 8,6% kapaciteta s ruta Azija–Zapadna obala SAD-a, preusmjerivši ih na rute prema Europi i Mediteranu. Konkretno, riječ je o 27 brodova ukupnog kapaciteta 200.000 TEU koji su preusmjereni od travnja.

Međutim, neki stručnjaci, poput Simona Sundboella iz eeSea, tvrde da se brodari sve više odlučuju na “slow steaming” – usporenu plovidbu – čime se izbjegava gomilanje brodova ispred luka, što može prikriti stvarnu razinu zagušenja.

Dok se europski kontejnerski terminali guše pod pritiskom iznimnih uvoza i prekida mreže, brodari i analitičari upozoravaju na mogući potpuni kolaps ako se situacija ne stabilizira do ljeta.

Lučki terminali diljem sjeverne Europe suočavaju se s ozbiljnim zagušenjima, posebice u Antwerpenu, gdje je iskorištenost terminala dosegnula 96%, a reefer priključci premašili kapacitet s čak 112% popunjenosti. Gotovo polovica dolaznih brodova čeka slobodan vez, dok je na putu dodatnih 52 broda, piše Splash247.

Bremerhaven se suočava sa sličnim izazovima, gdje je 30% brodova već u kašnjenju. Zbog preusmjeravanja tereta s kopna, i druge luke poput Rotterdama, Felixstowea, London Gatewaya i Southamptona također bilježe sve veće gužve.

Prema izvješću brokera Braemara, stanje bi moglo potrajati još tri do četiri mjeseca, dok se ne provedu prilagodbe mreža unutar brodarskih saveza. Peter Sand iz platforme Xeneta upozorava da su “sve sjevernoeuropske luke pod pritiskom zbog poremećenih operacija”, navodeći preduga čekanja, prepunjene kontejnerske terminale i duge liste čekanja na pristanak.

Uzrok situacije vidi se u štrajkovima u Francuskoj i Belgiji, održavanju infrastrukture u sezoni koja je inače mirna te rekordnim količinama uvoza iz Azije tijekom siječnja.

Posebna je zabrinutost usmjerena na naredne tjedne, kada će prema Europi i SAD-u krenuti rekordan broj brodova s kineskom robom. Ako se zagušenja nastave, ističu stručnjaci, posljedice bi mogle biti ozbiljne.

Analitičar Hua Joo Tan iz Linerlytice smatra da će problemi trajati cijelo ljeto. Podaci te konzultantske kuće pokazuju kako su brodari uklonili 8,6% kapaciteta s ruta Azija–Zapadna obala SAD-a, preusmjerivši ih na rute prema Europi i Mediteranu. Konkretno, riječ je o 27 brodova ukupnog kapaciteta 200.000 TEU koji su preusmjereni od travnja.

Međutim, neki stručnjaci, poput Simona Sundboella iz eeSea, tvrde da se brodari sve više odlučuju na “slow steaming” – usporenu plovidbu – čime se izbjegava gomilanje brodova ispred luka, što može prikriti stvarnu razinu zagušenja.

MOŽE VAS ZANIMATI

Pa, zar opet Themis?