Do 2035. godine, troškovi goriva za brodove mogli bi porasti za više od 80% zbog novih IMO-ovih mjera za smanjenje emisija CO₂.
Prema britanskoj konzultantskoj kući Maritime Strategies International (MSI), novo usvojeni okvir Net Zero koji je donijela Međunarodna pomorska organizacija (IMO) imat će snažan utjecaj na troškove brodskog goriva. Na temelju MSI-jevih procjena potrošnje goriva i projekcija cijena, do 2035. troškovi za konvencionalno gorivo mogli bi porasti i do 82%, što bi globalno značilo gotovo 100 milijardi dolara više godišnje za oko 30.000 trgovačkih brodova, navodi Splash247.
Ova projekcija otvara i novu poslovnu priliku – tržište brodskih goriva s niskim udjelom ugljika, poput bio-goriva i sintetičkih zamjena, moglo bi doseći vrijednost od 100 milijardi dolara godišnje.
IMO je nedavno, tijekom 83. sjednice Odbora za zaštitu morskog okoliša (MEPC), uveo prvi globalni mehanizam za naplatu emisije ugljika u pomorskom sektoru. Od 2028., svi brodovlasnici koji ne postignu zadane ciljeve emisija CO₂, morat će platiti kaznu, kupiti emisijske kredite ili koristiti prethodno akumulirane kredite.
Kazne će biti značajne: za svaki dodatnu tonu CO₂ iznad strožeg cilja plaćat će se 100 dolara, dok će oni koji ne ispune blaži cilj plaćati čak 380 dolara po toni. Alternativno, brodovi koji ispune ciljeve emisija mogu prodavati svoje emisijske viškove onima koji ne zadovoljavaju uvjete.
Prikupljeni novac IMO će koristiti za poticanje brodova koji koriste niskougljična goriva, ulaganja u dekarbonizaciju pomorske industrije i za ublažavanje mogućih negativnih posljedica na, primjerice, sigurnost opskrbe hranom.
Iako ove mjere same po sebi neće izjednačiti cijene fosilnih i zelenih goriva, pomoći će da se ta razlika smanji, čime će se ubrzati tranzicija prema održivijim oblicima brodskog pogona.