O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Ažurirani IMDG Kodeks donosi strože uvjete za prijevoz amonijeva nitrat

Međunarodna pomorska organizacija (IMO) usvojila je važnu izmjenu u Međunarodnom kodeksu za opasne tvari (IMDG), kojom se dodatno pojačavaju sigurnosni uvjeti za pomorski prijevoz amonijeva nitrata. Ovu izmjenu pozdravila je i ICHCA International, organizacija koja okuplja stručnjake za rukovanje opasnim teretima u pomorskom prometu.

Konkretne promjene

Nova verzija članka 7.6.2.8.4 u IMDG Kodeksu jasno određuje da je prijevoz amonijeva nitrata ispod palube dozvoljen samo ako se svi poklopci skladišta – uključujući one između paluba – mogu brzo otvoriti u slučaju nužde. Ova mjera omogućuje učinkovito gašenje požara, maksimalnu ventilaciju te hlađenje skladišnih prostora, navodi Safety4Sea.

Amonijev nitrat, bezbojna do sivkasta tvar bez mirisa, ne gori sam, ali snažno ubrzava gorenje drugih materijala. Zbog toga i najmanji propust u sigurnosti može dovesti do katastrofalnih posljedica.

„Ova izmjena uklanja višeznačnosti u vezi skladištenja, posebno kod klasičnih rashladnih brodova s višeslojnim skladištima, gdje je pristup u slučaju hitnosti bio otežan,“ objasnio je Brian Devaraj iz ICHCA-inog tehničkog odbora.

Praktične posljedice za brodare

Iako nova pravila postaju obvezna tek 1. siječnja 2026., IMO i ICHCA pozivaju sve uključene u pomorski transport amonijeva nitrata na dobrovoljnu primjenu već od siječnja 2025. godine. Brodari bi trebali provjeriti mogućnosti pristupa skladištima i, po potrebi, napraviti tehničke prilagodbe na brodovima – uključujući preinake poklopaca skladišta ili prilagodbu načina slaganja tereta.

Zemlje s već postojećim nacionalnim propisima – poput Australije, Južnoafričke Republike i Čilea – već imaju sigurnosne protokole za amonijev nitrat. Ovom izmjenom IMDG Kodeksa želi se uspostaviti jedinstven standard na međunarodnoj razini.

„ICHCA poziva sve uključene da ne čekaju 2026. godinu, već da novu regulativu počnu primjenjivati odmah – u interesu sigurnosti posade i plovila,“ naglasio je Richard Steele, izvršni direktor ICHCA-e.

Ova promjena rezultat je bijele knjige koju je ICHCA dostavila IMO-u još 2022. godine, sa zahtjevom za preciznijim formuliranjem odredbi o skladištenju amonijeva nitrata.

Međunarodna pomorska organizacija (IMO) usvojila je važnu izmjenu u Međunarodnom kodeksu za opasne tvari (IMDG), kojom se dodatno pojačavaju sigurnosni uvjeti za pomorski prijevoz amonijeva nitrata. Ovu izmjenu pozdravila je i ICHCA International, organizacija koja okuplja stručnjake za rukovanje opasnim teretima u pomorskom prometu.

Konkretne promjene

Nova verzija članka 7.6.2.8.4 u IMDG Kodeksu jasno određuje da je prijevoz amonijeva nitrata ispod palube dozvoljen samo ako se svi poklopci skladišta – uključujući one između paluba – mogu brzo otvoriti u slučaju nužde. Ova mjera omogućuje učinkovito gašenje požara, maksimalnu ventilaciju te hlađenje skladišnih prostora, navodi Safety4Sea.

Amonijev nitrat, bezbojna do sivkasta tvar bez mirisa, ne gori sam, ali snažno ubrzava gorenje drugih materijala. Zbog toga i najmanji propust u sigurnosti može dovesti do katastrofalnih posljedica.

„Ova izmjena uklanja višeznačnosti u vezi skladištenja, posebno kod klasičnih rashladnih brodova s višeslojnim skladištima, gdje je pristup u slučaju hitnosti bio otežan,“ objasnio je Brian Devaraj iz ICHCA-inog tehničkog odbora.

Praktične posljedice za brodare

Iako nova pravila postaju obvezna tek 1. siječnja 2026., IMO i ICHCA pozivaju sve uključene u pomorski transport amonijeva nitrata na dobrovoljnu primjenu već od siječnja 2025. godine. Brodari bi trebali provjeriti mogućnosti pristupa skladištima i, po potrebi, napraviti tehničke prilagodbe na brodovima – uključujući preinake poklopaca skladišta ili prilagodbu načina slaganja tereta.

Zemlje s već postojećim nacionalnim propisima – poput Australije, Južnoafričke Republike i Čilea – već imaju sigurnosne protokole za amonijev nitrat. Ovom izmjenom IMDG Kodeksa želi se uspostaviti jedinstven standard na međunarodnoj razini.

„ICHCA poziva sve uključene da ne čekaju 2026. godinu, već da novu regulativu počnu primjenjivati odmah – u interesu sigurnosti posade i plovila,“ naglasio je Richard Steele, izvršni direktor ICHCA-e.

Ova promjena rezultat je bijele knjige koju je ICHCA dostavila IMO-u još 2022. godine, sa zahtjevom za preciznijim formuliranjem odredbi o skladištenju amonijeva nitrata.

MOŽE VAS ZANIMATI

Pa, zar opet Themis?