O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Wärtsilä pokrenula prvi brodski sustav za hvatanje CO₂: Do 70% manje emisija

Tehnološka kompanija Wärtsilä predstavila je svoj komercijalni brodski sustav za hvatanje ugljika (CCS), koji obećava prekretnicu u smanjenju emisija u pomorskom sektoru. Prema riječima iz kompanije, ovaj sustav može smanjiti emisiju CO₂ s broda i do 70%, što ga čini izravnim i dostupnim rješenjem za ispunjavanje sve strožih ekoloških zahtjeva.

Prvi sustav već je uspješno ugrađen na komercijalni brod – tanker Clipper Eris za prijevoz etilena od 21.000 m³, u vlasništvu norveške brodarske tvrtke Solvang ASA. Sustav je u funkciji od veljače 2025., a hvata emisije iz svih izvora ispušnih plinova na brodu, piše gCaptain.

“Tehnologija hvatanja ugljika mijenja pravila igre za pomorsku industriju. Interes brodovlasnika je već ogroman”, izjavio je Håkan Agnevall, predsjednik i glavni izvršni direktor Wärtsile. “Ova tehnologija dolazi u pravo vrijeme, kada sektor ide prema cilju neto-nultih emisija.”

Wärtsilä razvija ovu tehnologiju još od 2019. godine, a testiranja su provedena u istraživačkom centru u norveškom Mossu, gdje je sustav dnevno hvatao deset tona CO₂ iz brodskog motora. Trošak hvatanja ugljika, prema procjeni tvrtke, iznosi između 50 i 70 eura po toni CO₂, uključujući kapitalne i operativne troškove.

Velika prednost sustava je njegova prilagodljivost – može se koristiti uz različita fosilna goriva kao što su HFO, metanol, LNG i MGO, a kompatibilan je i s postojećim sustavima poput SOx scrubbera, NOx reduktora i filtera za čestice.

Izvršni direktor Solvanga Edvin Endresen naglasio je koliko brzo ova tehnologija može utjecati na održivost. “Dok industrija još traži dugoročna rješenja, hvatanje ugljika donosi konkretne rezultate odmah,” rekao je Endresen.

Solvang već radi na pripremi novih brodova koji će biti CCS-spremni, što uključuje prostor za ugradnju i priključke. Ovakav pristup pokazuje kako pomorski sektor ozbiljno ulaže u tehnologije koje pomažu u postizanju ekoloških ciljeva, bez čekanja na potpunu tranziciju na alternativna goriva.

Tehnološka kompanija Wärtsilä predstavila je svoj komercijalni brodski sustav za hvatanje ugljika (CCS), koji obećava prekretnicu u smanjenju emisija u pomorskom sektoru. Prema riječima iz kompanije, ovaj sustav može smanjiti emisiju CO₂ s broda i do 70%, što ga čini izravnim i dostupnim rješenjem za ispunjavanje sve strožih ekoloških zahtjeva.

Prvi sustav već je uspješno ugrađen na komercijalni brod – tanker Clipper Eris za prijevoz etilena od 21.000 m³, u vlasništvu norveške brodarske tvrtke Solvang ASA. Sustav je u funkciji od veljače 2025., a hvata emisije iz svih izvora ispušnih plinova na brodu, piše gCaptain.

“Tehnologija hvatanja ugljika mijenja pravila igre za pomorsku industriju. Interes brodovlasnika je već ogroman”, izjavio je Håkan Agnevall, predsjednik i glavni izvršni direktor Wärtsile. “Ova tehnologija dolazi u pravo vrijeme, kada sektor ide prema cilju neto-nultih emisija.”

Wärtsilä razvija ovu tehnologiju još od 2019. godine, a testiranja su provedena u istraživačkom centru u norveškom Mossu, gdje je sustav dnevno hvatao deset tona CO₂ iz brodskog motora. Trošak hvatanja ugljika, prema procjeni tvrtke, iznosi između 50 i 70 eura po toni CO₂, uključujući kapitalne i operativne troškove.

Velika prednost sustava je njegova prilagodljivost – može se koristiti uz različita fosilna goriva kao što su HFO, metanol, LNG i MGO, a kompatibilan je i s postojećim sustavima poput SOx scrubbera, NOx reduktora i filtera za čestice.

Izvršni direktor Solvanga Edvin Endresen naglasio je koliko brzo ova tehnologija može utjecati na održivost. “Dok industrija još traži dugoročna rješenja, hvatanje ugljika donosi konkretne rezultate odmah,” rekao je Endresen.

Solvang već radi na pripremi novih brodova koji će biti CCS-spremni, što uključuje prostor za ugradnju i priključke. Ovakav pristup pokazuje kako pomorski sektor ozbiljno ulaže u tehnologije koje pomažu u postizanju ekoloških ciljeva, bez čekanja na potpunu tranziciju na alternativna goriva.

MOŽE VAS ZANIMATI

Pa, zar opet Themis?