O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Globalna kontejnerska tržišta pred izazovima u 2025. godini

Nestabilna trgovinska politika, recesijski rizici i pad narudžbi iz Kine mogli bi pomrsiti planove brodarskim kompanijama u ostatku godine.

Danski brodarski div Maersk smanjio je svoju prognozu za globalno kontejnersko tržište u 2025. godini, upozoravajući na snažan utjecaj gospodarske neizvjesnosti i eskalaciju geopolitičkih napetosti.

Nova procjena predviđa kretanje tržišta između pada od 1% i rasta do najviše 4%, dok su ranije prognoze predviđale stabilan rast od 4%. Tvrtka pod vodstvom Vincenta Clerca ističe da će se potražnja za kontejnerskim prijevozom ove godine kretati u nepredvidivom smjeru, posebno zbog sve složenije trgovinske politike i povećanog rizika od recesije u SAD-u, piše Splash247.

Maersk ipak očekuje određeni rast u drugom tromjesečju, pod uvjetom da pošiljatelji iskoriste 90-dnevnu stanku uvođenja carina za ranu isporuku robe i punjenje skladišta. No, upozoravaju da bi u drugom dijelu godine moglo doći ili do daljnjeg pada potražnje, ili, pak, do oporavka ako se carine ukinu.

Za razliku od nekih konkurenata, Maersk još uvijek nije ukinuo transpacifičke linije. Međutim, Hapag-Lloyd je prošlog mjeseca izvijestio da je otkazano čak 30% kontejnerskih pošiljki iz Kine prema SAD-u.

Tvrtka upozorava da bi preusmjeravanje kineskog izvoza s američkog na druga tržišta moglo izazvati novi val protekcionističkih mjera, što bi potencijalno moglo eskalirati u širi trgovinski rat. Također, očekuje se da će sigurnosna kriza na Crvenom moru potrajati tijekom cijele godine.

Prema podacima HSBC-a, prošlotjedne globalne rezervacije pale su 25% u odnosu na tjedan prije, ali su u usporedbi s prošlom godinom porasle za 15%. Rezervacije iz Kine prema SAD-u pale su za 27%. S druge strane, rezervacije iz drugih azijskih zemalja prema SAD-u porasle su 16%.

Analitičari iz Sea-Intelligencea upozoravaju da se pad u kineskim volumenima tek treba osjetiti na američkim lukama. Prvi val otkazanih plovidbi i pad rezervacija trebao bi se osjetiti tijekom idućih tjedana.

Prema njihovim podacima, pad rezervacija iz Kine za travanj iznosi između 30% i 50%, dok je kapacitet smanjen za svega 4% do 5%. Gubici iz Kine djelomično se nadoknađuju povećanim prometom iz ostalih dijelova Azije, no analitičari smatraju da to neće biti dovoljno za balansiranje ukupnog volumena, što bi moglo dodatno pritisnuti tržišne cijene.

Luka Los Angeles očekuje pad prometa od 35% na godišnjoj razini, što je u skladu s podacima drugih brodara poput Evergreen-a i špeditera Kuehne+Nagel i Flexport, koji također bilježe pad između 30% i 50%.

Soren Toft, direktor MSC-a, poručuje da “geopolitička situacija i neizvjesnosti oko carina čine 2025. godinu nepredvidivijom nego ikad prije”.

Nestabilna trgovinska politika, recesijski rizici i pad narudžbi iz Kine mogli bi pomrsiti planove brodarskim kompanijama u ostatku godine.

Danski brodarski div Maersk smanjio je svoju prognozu za globalno kontejnersko tržište u 2025. godini, upozoravajući na snažan utjecaj gospodarske neizvjesnosti i eskalaciju geopolitičkih napetosti.

Nova procjena predviđa kretanje tržišta između pada od 1% i rasta do najviše 4%, dok su ranije prognoze predviđale stabilan rast od 4%. Tvrtka pod vodstvom Vincenta Clerca ističe da će se potražnja za kontejnerskim prijevozom ove godine kretati u nepredvidivom smjeru, posebno zbog sve složenije trgovinske politike i povećanog rizika od recesije u SAD-u, piše Splash247.

Maersk ipak očekuje određeni rast u drugom tromjesečju, pod uvjetom da pošiljatelji iskoriste 90-dnevnu stanku uvođenja carina za ranu isporuku robe i punjenje skladišta. No, upozoravaju da bi u drugom dijelu godine moglo doći ili do daljnjeg pada potražnje, ili, pak, do oporavka ako se carine ukinu.

Za razliku od nekih konkurenata, Maersk još uvijek nije ukinuo transpacifičke linije. Međutim, Hapag-Lloyd je prošlog mjeseca izvijestio da je otkazano čak 30% kontejnerskih pošiljki iz Kine prema SAD-u.

Tvrtka upozorava da bi preusmjeravanje kineskog izvoza s američkog na druga tržišta moglo izazvati novi val protekcionističkih mjera, što bi potencijalno moglo eskalirati u širi trgovinski rat. Također, očekuje se da će sigurnosna kriza na Crvenom moru potrajati tijekom cijele godine.

Prema podacima HSBC-a, prošlotjedne globalne rezervacije pale su 25% u odnosu na tjedan prije, ali su u usporedbi s prošlom godinom porasle za 15%. Rezervacije iz Kine prema SAD-u pale su za 27%. S druge strane, rezervacije iz drugih azijskih zemalja prema SAD-u porasle su 16%.

Analitičari iz Sea-Intelligencea upozoravaju da se pad u kineskim volumenima tek treba osjetiti na američkim lukama. Prvi val otkazanih plovidbi i pad rezervacija trebao bi se osjetiti tijekom idućih tjedana.

Prema njihovim podacima, pad rezervacija iz Kine za travanj iznosi između 30% i 50%, dok je kapacitet smanjen za svega 4% do 5%. Gubici iz Kine djelomično se nadoknađuju povećanim prometom iz ostalih dijelova Azije, no analitičari smatraju da to neće biti dovoljno za balansiranje ukupnog volumena, što bi moglo dodatno pritisnuti tržišne cijene.

Luka Los Angeles očekuje pad prometa od 35% na godišnjoj razini, što je u skladu s podacima drugih brodara poput Evergreen-a i špeditera Kuehne+Nagel i Flexport, koji također bilježe pad između 30% i 50%.

Soren Toft, direktor MSC-a, poručuje da “geopolitička situacija i neizvjesnosti oko carina čine 2025. godinu nepredvidivijom nego ikad prije”.

MOŽE VAS ZANIMATI

Pa, zar opet Themis?