O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Prvi električni autonomni kontejnerski brod Yara Birkeland slavi tri godine u plovidbi

Prvi na svijetu potpuno električni i autonomni kontejnerski brod, Yara Birkeland, obilježio je tri godine uspješne komercijalne službe. Od kada je 2022. godine započeo redovite plovidbe između tvornice kemikalija Yara International u Porsgrunnu i luke Brevik, ovaj brod postao je simbol pomorske energetske tranzicije.

S kapacitetom od 120 TEU i nosivosti od 3.200 dwt, brod dužine 80 i širine 15 metara obavio je preko 250 plovidbi i prevezao više od 35.000 kontejnera. Time je zamijenjeno oko 35.000 kamionskih vožnji dizelskim vozilima, što godišnje znači uštedu od 1.000 tona emisije CO₂, kao i značajno smanjenje buke i čestica u naseljenim područjima.

Projekt je razvijen u suradnji s Kongsberg grupom i brodogradilištem Vard, uz financijsku podršku norveške državne agencije Enova. Ključnu ulogu u energetskoj neovisnosti igra Leclanché-ov MRS-2 sustav s baterijom snage 6,8 MWh, koji omogućava potpunu plovidbu bez upotrebe fosilnih goriva.

U posljednje vrijeme brod napreduje i u autonomnim operacijama – uspješno su provedene funkcije automatskog pristajanja, što označava korak prema potpunoj autonomiji u pomorstvu.

„Yara Birkeland je konkretan dokaz da električni pogon ima mjesto u komercijalnom pomorstvu velikih razmjera,” izjavio je Phil Broad, CEO E-Mobility sektora tvrtke Leclanché.

Projekt nije samo tehnički uspjeh već i inspiracija za druge pomorske projekte širom svijeta, potičući ulaganja u zelene tehnologije i održiva rješenja, zaključuje Jon Sletten iz Yara International.

Prvi na svijetu potpuno električni i autonomni kontejnerski brod, Yara Birkeland, obilježio je tri godine uspješne komercijalne službe. Od kada je 2022. godine započeo redovite plovidbe između tvornice kemikalija Yara International u Porsgrunnu i luke Brevik, ovaj brod postao je simbol pomorske energetske tranzicije.

S kapacitetom od 120 TEU i nosivosti od 3.200 dwt, brod dužine 80 i širine 15 metara obavio je preko 250 plovidbi i prevezao više od 35.000 kontejnera. Time je zamijenjeno oko 35.000 kamionskih vožnji dizelskim vozilima, što godišnje znači uštedu od 1.000 tona emisije CO₂, kao i značajno smanjenje buke i čestica u naseljenim područjima.

Projekt je razvijen u suradnji s Kongsberg grupom i brodogradilištem Vard, uz financijsku podršku norveške državne agencije Enova. Ključnu ulogu u energetskoj neovisnosti igra Leclanché-ov MRS-2 sustav s baterijom snage 6,8 MWh, koji omogućava potpunu plovidbu bez upotrebe fosilnih goriva.

U posljednje vrijeme brod napreduje i u autonomnim operacijama – uspješno su provedene funkcije automatskog pristajanja, što označava korak prema potpunoj autonomiji u pomorstvu.

„Yara Birkeland je konkretan dokaz da električni pogon ima mjesto u komercijalnom pomorstvu velikih razmjera,” izjavio je Phil Broad, CEO E-Mobility sektora tvrtke Leclanché.

Projekt nije samo tehnički uspjeh već i inspiracija za druge pomorske projekte širom svijeta, potičući ulaganja u zelene tehnologije i održiva rješenja, zaključuje Jon Sletten iz Yara International.

MOŽE VAS ZANIMATI

Pa, zar opet Themis?