OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

Rusija i Kina šire suradnju na Sjevernom morskom putu

Tijekom susreta u Moskvi 8. svibnja 2025., ruski predsjednik Vladimir Putin i kineski lider Xi Jinping potvrdili su širenje suradnje u području arktičke pomorske trgovine i energetskih projekata.

Putin je izjavio kako je ostvaren značajan napredak u komercijalnom razvoju Sjevernog morskog puta, ključne rute za rusko-kinesku trgovinu koja zadnjih godina bilježi snažan rast. U 2024. godini čak 95 posto tereta koji se prevozio tom rutom bio je između Rusije i Kine, navodi gCaptain.

HTML Code here

„Obujam teretnog i putničkog prometa raste iz godine u godinu, granični prijelazi prelaze na 24-satni režim rada, a otvaraju se i novi logistički centri,“ rekao je Putin, naglasivši kako su ti projekti pod njegovim osobnim nadzorom.

Razvoj arktičke logistike za Rusiju ima strateški značaj već gotovo dva desetljeća. Putin redovito sudjeluje u porinućima nuklearnih ledolomaca, otvaranju polarnih vojnih postaja te puštanju u rad novih naftnih i plinskih terminala.

Kina se profilirala kao ključni partner u tom razvoju. Trgovina između dviju zemalja udvostručila se od 2020., a Kina je prošle godine postala glavni trgovinski partner Rusije s rekordnim prometom od 245 milijardi dolara.

Jedan od glavnih pokretača tog rasta je izvoz sirove nafte i ukapljenog prirodnog plina (LNG) putem arktičkih ruta. Međutim, projekt Arctic LNG 2 našao se pod pritiskom zapadnih sankcija. Kineski kupci sve su oprezniji zbog mogućeg kršenja američkih ograničenja.

Unatoč pokušajima da se razvije tzv. “shadow fleet” – flota tankera koja bi zaobilazila sankcije – isporuke s Arctic LNG 2 praktički su zamrle od kolovoza 2024.

Tijekom moskovskog sastanka, ministri dviju zemalja raspravljali su o načinima zaokruživanja kineskog uključivanja u ruske LNG projekte. Ruski ministar energetike Sergej Tsivilev potvrdio je da je pitanje kineskog ulaganja u nove LNG pogone trenutačno na stolu.

Obje države naglašavaju važnost razvoja trans-euroazijskih koridora, a Sjeverni morski put se sve više nameće kao nova okosnica globalne pomorske trgovine – posebno za robu iz ruskih arktičkih terminala prema kineskim lukama.

Tijekom susreta u Moskvi 8. svibnja 2025., ruski predsjednik Vladimir Putin i kineski lider Xi Jinping potvrdili su širenje suradnje u području arktičke pomorske trgovine i energetskih projekata.

Putin je izjavio kako je ostvaren značajan napredak u komercijalnom razvoju Sjevernog morskog puta, ključne rute za rusko-kinesku trgovinu koja zadnjih godina bilježi snažan rast. U 2024. godini čak 95 posto tereta koji se prevozio tom rutom bio je između Rusije i Kine, navodi gCaptain.

„Obujam teretnog i putničkog prometa raste iz godine u godinu, granični prijelazi prelaze na 24-satni režim rada, a otvaraju se i novi logistički centri,“ rekao je Putin, naglasivši kako su ti projekti pod njegovim osobnim nadzorom.

HTML Code here

Razvoj arktičke logistike za Rusiju ima strateški značaj već gotovo dva desetljeća. Putin redovito sudjeluje u porinućima nuklearnih ledolomaca, otvaranju polarnih vojnih postaja te puštanju u rad novih naftnih i plinskih terminala.

Kina se profilirala kao ključni partner u tom razvoju. Trgovina između dviju zemalja udvostručila se od 2020., a Kina je prošle godine postala glavni trgovinski partner Rusije s rekordnim prometom od 245 milijardi dolara.

Jedan od glavnih pokretača tog rasta je izvoz sirove nafte i ukapljenog prirodnog plina (LNG) putem arktičkih ruta. Međutim, projekt Arctic LNG 2 našao se pod pritiskom zapadnih sankcija. Kineski kupci sve su oprezniji zbog mogućeg kršenja američkih ograničenja.

Unatoč pokušajima da se razvije tzv. “shadow fleet” – flota tankera koja bi zaobilazila sankcije – isporuke s Arctic LNG 2 praktički su zamrle od kolovoza 2024.

Tijekom moskovskog sastanka, ministri dviju zemalja raspravljali su o načinima zaokruživanja kineskog uključivanja u ruske LNG projekte. Ruski ministar energetike Sergej Tsivilev potvrdio je da je pitanje kineskog ulaganja u nove LNG pogone trenutačno na stolu.

Obje države naglašavaju važnost razvoja trans-euroazijskih koridora, a Sjeverni morski put se sve više nameće kao nova okosnica globalne pomorske trgovine – posebno za robu iz ruskih arktičkih terminala prema kineskim lukama.

MOŽE VAS ZANIMATI