O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Umjesto kazne – prilika za dobitak: FuelEU Maritime u praksi

Regulativa FuelEU Maritime, koja je upravo stupila na snagu, donosi novu obvezu smanjenja emisija stakleničkih plinova za brodove koji pristaju u europske luke. No, prema analizi tvrtke OceanScore, ovaj propis može brodarima i menadžerima brodova donijeti neto financijsku korist – i to do 250 milijuna eura godišnje.

Analiza se temelji na balansu usklađenosti s emisijskim ciljevima. Trenutni deficit za brodove koji ne zadovoljavaju granice emisije procjenjuje se na 2,1 milijun tona CO₂e. Istodobno, efikasniji brodovi – najviše LNG i LPG tankeri – stvaraju višak od 1,3 milijuna tona CO₂e, što ostavlja neto jaz od oko 0,8 milijuna tona. Taj će se manjak nadoknaditi biogorivima, koja su skuplja, ali nose emisijske kredite koji umanjuju troškove u sklopu ETS sustava, piše Splash247.

Cijena usklađivanja pomoću biogoriva iznosi oko 200 milijuna eura, odnosno 230 eura po toni CO₂e.

S druge strane, većina operatera već je uvela dodatne naknade za emisije (posebno u kontejnerskom, kruzerskom i trajektnom segmentu), koje su često vezane uz razinu FuelEU kazni. Ako polovica njih primjenjuje dodatke po dvotrećinskoj stopi kazne (oko 640 eura po toni CO₂e), moguća dodatna zarada doseže 450 milijuna eura.

Kada se od toga oduzmu troškovi, ostaje potencijalna neto dobit od 250 milijuna eura. No, pitanje je koliko će to biti dugoročno održivo.

Regulativa FuelEU Maritime, koja je upravo stupila na snagu, donosi novu obvezu smanjenja emisija stakleničkih plinova za brodove koji pristaju u europske luke. No, prema analizi tvrtke OceanScore, ovaj propis može brodarima i menadžerima brodova donijeti neto financijsku korist – i to do 250 milijuna eura godišnje.

Analiza se temelji na balansu usklađenosti s emisijskim ciljevima. Trenutni deficit za brodove koji ne zadovoljavaju granice emisije procjenjuje se na 2,1 milijun tona CO₂e. Istodobno, efikasniji brodovi – najviše LNG i LPG tankeri – stvaraju višak od 1,3 milijuna tona CO₂e, što ostavlja neto jaz od oko 0,8 milijuna tona. Taj će se manjak nadoknaditi biogorivima, koja su skuplja, ali nose emisijske kredite koji umanjuju troškove u sklopu ETS sustava, piše Splash247.

Cijena usklađivanja pomoću biogoriva iznosi oko 200 milijuna eura, odnosno 230 eura po toni CO₂e.

S druge strane, većina operatera već je uvela dodatne naknade za emisije (posebno u kontejnerskom, kruzerskom i trajektnom segmentu), koje su često vezane uz razinu FuelEU kazni. Ako polovica njih primjenjuje dodatke po dvotrećinskoj stopi kazne (oko 640 eura po toni CO₂e), moguća dodatna zarada doseže 450 milijuna eura.

Kada se od toga oduzmu troškovi, ostaje potencijalna neto dobit od 250 milijuna eura. No, pitanje je koliko će to biti dugoročno održivo.

MOŽE VAS ZANIMATI

Pa, zar opet Themis?