Boskalisovi brodovi posljednjih mjeseci intenzivno oblikuju morsko dno luke Sohar, čime započinje gradnja strateškog LNG čvorišta za brodove u regiji Perzijskog zaljeva
Nizozemski offshore div Boskalis rasporedio je više svojih specijaliziranih plovila na projektu proširenja luke Sohar u Omanu, gdje se gradi prvi LNG bunkering terminal na Bliskom istoku. Projekt predstavlja značajan korak prema pozicioniranju Sohara kao LNG središta za pomorski promet u regiji.
Na terenu su brodovi za jaružanje Willem van Oranje i Coastway, oba tipa trailing suction hopper dredger, te Colbart, snažni backhoe dredger. Tijekom posljednjih mjeseci, ovi su brodovi uklonili oko četiri milijuna kubika pijeska, stvarajući temelj za budući LNG terminal unutar postojeće luke i slobodne zone Sohar, piše Offshore Energy.
Završna faza jaružanja – poznata kao “spot hunting” – uključuje precizno uklanjanje preostalih neravnina na morskom dnu. Taj dio posla, iako tehnički jednostavniji, često traje najduže. U ovoj fazi Boskalis koristi i tegljač Aquamarine te višefunkcionalni brod Sidi, opremljen plugom za niveliranje morskog dna.
Radovi dolaze neposredno nakon što je TotalEnergies započeo izgradnju vlastitog LNG postrojenja u Soharu, poznatog kao Marsa LNG. Riječ je o postrojenju kapaciteta 1 milijun tona godišnje, koje će koristiti solarnu energiju za pogon i služiti prvenstveno kao bunkering postaja za brodove na LNG pogon. Projekt se provodi u suradnji s OQEP-om, državnim energetskim partnerom Omana.
Start proizvodnje LNG-a predviđen je za prvi kvartal 2028. godine, a uz iznimno nisku emisiju CO₂ (manje od 3 kg CO₂e/boe), većina proizvedenog plina koristit će se kao gorivo za brodove, dok će ostatak preuzeti partneri TotalEnergies i OQ.