O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

PSC inspekcije u Crnom moru: Gotovo 70% brodova s nedostacima

Unatoč manjem broju inspekcija, 2024. godina donijela je alarmantan porast detencija i ozbiljnih nedostataka na brodovima koji plove Crnim morem

Black Sea Memorandum o razumijevanju (MoU) objavio je godišnje izvješće za 2024., koje donosi zabrinjavajuće trendove u sigurnosti plovidbe i stanju brodova u regiji Crnog mora.

U izvještajnom razdoblju 2024. godine provedeno je 4.587 inspekcija na 3.304 pojedinačna broda, što je pad od 13,4% u odnosu na godinu ranije. Ova brojka predstavlja drugi najniži broj inspekcija otkako postoji Black Sea MoU, što se djelomično pripisuje trajanju rata u Ukrajini i smanjenom broju dolazaka brodova, piše Safety4Sea.

No, iako je inspekcija bilo manje, stanje na terenu otkriva pogoršanje. Prosječna stopa detencija porasla je na 4,71%, što predstavlja jasan signal da se sve više brodova zadržava zbog ozbiljnih tehničkih i sigurnosnih nedostataka. Zadržani brodovi tijekom 2024. plovili su pod 32 različite zastave, ukupno njih 216.

Od ukupnog broja inspekcija, čak 68,45% je rezultiralo uočenim nedostacima – što je najviši zabilježeni udio do sada. U 3.140 slučajeva brodovi su imali najmanje jedan uočeni nedostatak.

Najveći broj pregledanih brodova bili su general cargo i višenamjenski brodovi (1.747 inspekcija), zatim bulk carrieri (1.516) i tankeri za naftu/kemikalije (500). Ove tri kategorije činile su više od 82% svih inspekcija.

Po starosti, najviše brodova pregledanih tijekom 2024. bilo je staro između 16 i 20 godina (28,4%), dok su brodovi stariji od 35 godina činili 16,8% svih pregleda.

Foto: Black Sea MoU/Safety4Sea

Zabilježeno je ukupno 17.285 nedostataka, najviše u kategorijama:

-sigurnost plovidbe (2.562)

-oprema za spašavanje (1.804)

-zdravstvena zaštita i socijalna skrb (1.750)

-protupožarna zaštita (1.655)

-brodska dokumentacija (1.286)

Ove kategorije činile su više od polovice svih prijavljenih nedostataka.

Zabrinjava i podatak o 1.055 nedostataka koji su klasificirani kao “detainable”, tj. dovoljno ozbiljni da rezultiraju zadržavanjem broda. Najčešći razlozi bili su problemi sa sigurnošću plovidbe, protupožarnim sustavima, hitnim sustavima, opremom za spašavanje i neusklađenost s ISM kodeksom.

Unatoč manjem broju inspekcija, 2024. godina donijela je alarmantan porast detencija i ozbiljnih nedostataka na brodovima koji plove Crnim morem

Black Sea Memorandum o razumijevanju (MoU) objavio je godišnje izvješće za 2024., koje donosi zabrinjavajuće trendove u sigurnosti plovidbe i stanju brodova u regiji Crnog mora.

U izvještajnom razdoblju 2024. godine provedeno je 4.587 inspekcija na 3.304 pojedinačna broda, što je pad od 13,4% u odnosu na godinu ranije. Ova brojka predstavlja drugi najniži broj inspekcija otkako postoji Black Sea MoU, što se djelomično pripisuje trajanju rata u Ukrajini i smanjenom broju dolazaka brodova, piše Safety4Sea.

No, iako je inspekcija bilo manje, stanje na terenu otkriva pogoršanje. Prosječna stopa detencija porasla je na 4,71%, što predstavlja jasan signal da se sve više brodova zadržava zbog ozbiljnih tehničkih i sigurnosnih nedostataka. Zadržani brodovi tijekom 2024. plovili su pod 32 različite zastave, ukupno njih 216.

Od ukupnog broja inspekcija, čak 68,45% je rezultiralo uočenim nedostacima – što je najviši zabilježeni udio do sada. U 3.140 slučajeva brodovi su imali najmanje jedan uočeni nedostatak.

Najveći broj pregledanih brodova bili su general cargo i višenamjenski brodovi (1.747 inspekcija), zatim bulk carrieri (1.516) i tankeri za naftu/kemikalije (500). Ove tri kategorije činile su više od 82% svih inspekcija.

Po starosti, najviše brodova pregledanih tijekom 2024. bilo je staro između 16 i 20 godina (28,4%), dok su brodovi stariji od 35 godina činili 16,8% svih pregleda.

Foto: Black Sea MoU/Safety4Sea

Zabilježeno je ukupno 17.285 nedostataka, najviše u kategorijama:

-sigurnost plovidbe (2.562)

-oprema za spašavanje (1.804)

-zdravstvena zaštita i socijalna skrb (1.750)

-protupožarna zaštita (1.655)

-brodska dokumentacija (1.286)

Ove kategorije činile su više od polovice svih prijavljenih nedostataka.

Zabrinjava i podatak o 1.055 nedostataka koji su klasificirani kao “detainable”, tj. dovoljno ozbiljni da rezultiraju zadržavanjem broda. Najčešći razlozi bili su problemi sa sigurnošću plovidbe, protupožarnim sustavima, hitnim sustavima, opremom za spašavanje i neusklađenost s ISM kodeksom.

MOŽE VAS ZANIMATI

Pa, zar opet Themis?