Kinesko brodogradilište CSSC-MES Diesel započelo je izradu najjačeg dvotaktnog motora na metanol – projekt koji vodi MAN Energy Solutions. Motor je snage 82.440 kW pri 80 okretaja u minuti i bit će instaliran na prvi od 12 brodova kapaciteta 24.000 TEU koji se grade za COSCO i OOCL.
Radi se o sedam brodova u brodogradilištu Nantong COSCO KHI Ship Engineering (NACKS) i pet u Dalian COSCO KHI Ship Engineering (DACKS), a isporuka prvog motora predviđena je za lipanj 2025. godine, piše Splash247.
Pored rekordne snage, svaki motor imat će i MAN-ov EGR sustav s dvostrukom linijom za recirkulaciju ispušnih plinova – najveći takav sustav ikad instaliran na dvotaktni motor.
“Iskorištavanjem metanola približavamo pomorstvo rješenjima s nultom emisijom”, izjavio je Bjarne Foldager, čelnik dvotaktnog programa u MAN Energy Solutions.
MAN do danas bilježi preko 600.000 sati rada svojih motora pogonjenih isključivo metanolom – i to kroz novogradnje i retrofit rješenja. Tvrtka se time pozicionira kao ključni igrač u tranziciji prema gorivima niske emisije.
Christian Ludwig, voditelj prodaje dvotaktnih motora, naglašava da je interes za metanol u stalnom porastu: “Zeleni metanol, dobiven iz obnovljivih izvora, može omogućiti čak i ugljično-neutralnu propulziju.”
U industriji koja traži brze i učinkovite načine smanjenja emisija, ova generacija motora može označiti prekretnicu. Brodovi pogonjeni ovakvim motorima ući će u flotu najvećih kontejnerskih operatera, pokrivajući ključne globalne trgovačke rute.