Skoro 60 LNG brodova trenutno je bez angažmana, pokazuju najnoviji podaci brodarskog analitičara Clarksons Research. Riječ je o jednom od najsnažnijih pokazatelja pada u ovom segmentu brodskog prijevoza.
Posebno je pogođena južnokorejska brodarska scena, gdje su brodovlasnici počeli povlačiti starije brodove iz prometa. U proteklom tjednu čak četiri LNG broda prodana su za reciklažu – svi stariji modeli izgrađeni oko 2000. godine, piše Splash247.
Među njima su i Hyundai Aquapia i Hyundai Technopia, oba kapaciteta 135.000 kubnih metara, prodani po cijeni od oko 565 dolara po toni prazne težine (ldt), što iznosi oko 19,2 milijuna dolara po brodu. Uz njih, Hyundai LNG Shipping prodao je i brodove HL Ras Laffan i HL Sur pod sličnim uvjetima. Sva četiri broda uskoro će biti rastavljena u rezalištima Južne Azije.
S ovom serijom brodova, broj LNG jedinica poslanih u rezališta u 2025. doseže sedam, ukupnog kapaciteta 830.000 kubika – što gotovo doseže brojku za cijelu 2024. godinu, kada ih je bilo osam.
Glavni razlog ovakvog trenda je rastući jaz između stare i nove tehnologije. Klasični brodovi na parnu turbinu više ne mogu pratiti operativne troškove i zahtjeve tržišta koje sve više favorizira energetski učinkovitije dvije-taktne ili TFDE (tri-fuel diesel electric) brodove.
Dok TFDE jedinice zarađuju tek oko 15.000 USD dnevno, napredniji brodovi dosežu oko 30.000 USD – i to su brojke ispod razine održivosti za mnoge brodare.
Takvi uvjeti pridonose nakupljanju brodova koji stoje – trenutno ih je gotovo 60 izvan službe. Dio njih, prema tržišnim izvorima, mogao bi uskoro slijediti starije modele prema rezalištima, što bi dodatno smanjilo globalnu LNG flotu.