O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Unatoč krizi u Crevenom moru, kontejnerski brodari ostvarili 9,9 mlrd USD dobiti u prvom kvartalu

U prvom kvartalu 2025. godine globalna kontejnerska brodarska industrija ostvarila je neto dobit od 9,9 milijardi američkih dolara, pokazuju najnoviji financijski rezultati.

Ova brojka predstavlja pad od 36,4 % u odnosu na prethodni kvartal kada je industrija ostvarila 15,6 milijardi dolara, no u usporedbi s prvim kvartalom 2024. dobit je gotovo udvostručena – tada je iznosila 5,4 milijarde USD, piše gCaptain.

Glavni razlog nestabilnosti u zaradi bio je nastavak posljedica krize u Crvenom moru. Rerutiranja brodova oko Rta dobre nade, umjesto kroz Sueski kanal, smanjila su globalni kapacitet kontejnerskog prijevoza za otprilike 8 %. Posebno je pogođena Azija–Europa ruta koja nosi oko 25 % svjetskog prometa kontejnerima, što je utjecalo na cijene.

Usprkos izazovima, kontejnerski volumen nastavio je rasti. U prvom tromjesečju 2025. zabilježen je porast od 4,5 % u odnosu na isto razdoblje lani, uz prethodne kvartalne stope rasta između 4,6 % i 7,7 %.

Analiza također ističe da je industrija doživjela ogroman zaokret nakon pandemije. U razdoblju 2016.–2019. sektor je bilježio kumulativni gubitak od 8,5 mlrd USD uz prihode od 681 mlrd, s negativnom neto maržom od -1,3 %. U pet godina nakon toga, marže su narasle na povijesno visoke razine – između 8 % i 43 %, ovisno o godini.

Iako je dobit u Q1 2025. niža u odnosu na rekordne kvartale tijekom pandemije i vrhunca Red Sea krize, ona je i dalje viša nego bilo koje godine prije 2020. godine. Primjerice, neto marža od 12,5 % zabilježena u Q4 2024. višestruko nadmašuje marže iz pre-pandemijskog razdoblja.

Za nastavak godine, očekuje se daljnji pad zarade u drugom tromjesečju, dok su prognoze za drugu polovicu 2025. i dalje nesigurne.

U prvom kvartalu 2025. godine globalna kontejnerska brodarska industrija ostvarila je neto dobit od 9,9 milijardi američkih dolara, pokazuju najnoviji financijski rezultati.

Ova brojka predstavlja pad od 36,4 % u odnosu na prethodni kvartal kada je industrija ostvarila 15,6 milijardi dolara, no u usporedbi s prvim kvartalom 2024. dobit je gotovo udvostručena – tada je iznosila 5,4 milijarde USD, piše gCaptain.

Glavni razlog nestabilnosti u zaradi bio je nastavak posljedica krize u Crvenom moru. Rerutiranja brodova oko Rta dobre nade, umjesto kroz Sueski kanal, smanjila su globalni kapacitet kontejnerskog prijevoza za otprilike 8 %. Posebno je pogođena Azija–Europa ruta koja nosi oko 25 % svjetskog prometa kontejnerima, što je utjecalo na cijene.

Usprkos izazovima, kontejnerski volumen nastavio je rasti. U prvom tromjesečju 2025. zabilježen je porast od 4,5 % u odnosu na isto razdoblje lani, uz prethodne kvartalne stope rasta između 4,6 % i 7,7 %.

Analiza također ističe da je industrija doživjela ogroman zaokret nakon pandemije. U razdoblju 2016.–2019. sektor je bilježio kumulativni gubitak od 8,5 mlrd USD uz prihode od 681 mlrd, s negativnom neto maržom od -1,3 %. U pet godina nakon toga, marže su narasle na povijesno visoke razine – između 8 % i 43 %, ovisno o godini.

Iako je dobit u Q1 2025. niža u odnosu na rekordne kvartale tijekom pandemije i vrhunca Red Sea krize, ona je i dalje viša nego bilo koje godine prije 2020. godine. Primjerice, neto marža od 12,5 % zabilježena u Q4 2024. višestruko nadmašuje marže iz pre-pandemijskog razdoblja.

Za nastavak godine, očekuje se daljnji pad zarade u drugom tromjesečju, dok su prognoze za drugu polovicu 2025. i dalje nesigurne.

MOŽE VAS ZANIMATI

Pa, zar opet Themis?