Od drvenih jedrenjaka do plutajućih restorana i putničkih brodova – povijest krčkih brodova odražava bogatu i raznoliku pomorsku prošlost otoka.
Prvi pisani tragovi o krčkim brodovlasnicima sežu u 17. stoljeće, a već 1755. godine evidentirani su brodovlasnici iz Omišlja, Dobrinja, Punta, Vrbnika i Dubašnice. U to vrijeme plovili su uglavnom manjim drvenim brodovima, piše Novi List.
Jedan od najpoznatijih krčkih jedrenjaka bio je loger Absirto, izgrađen 1897. u Malom Lošinju, kasnije preimenovan u Merkur, koji je stradao u savezničkom bombardiranju 1944. godine. Jedrenjak Anica, nekadašnji Nino, poznat je kao prvi krčki jedrenjak s motorom tople glave.
Zanimljivu priču ima brod Barba Toma – građen 1941. u Krku, postao je nacionalizirani teretni brod, a kasnije pretvoren u plutajući restoran u Puli, gdje je potonuo 1991. godine.
Posebnu pažnju zaslužuje i Sv. Obitelj koji je kroz desetljeća mijenjao ime i vlasnike, da bi 1963. završio u brodolomu. Brod Glavotok, građen 1954. u Puntu, također je služio razne zadruge i ribarske flote prije nego je izbrisan iz registra 1981.
Jedrenjak Kijac, brod Levan (kasnije Lanterna), vinski brod Ivan koji je nacionaliziran samo dvije godine nakon izgradnje – svi oni prikazuju kako se flota Krka s vremenom mijenjala, ali uvijek ostajala u službi pomorstva.
Gulet Daniele Manin, koji je 1943. spasio više stotina Talijana, kasnije preimenovan u Lošinj i Pernat, potonuo je 1966. kod otoka Zeče.
Sudbine brodova poput Laurette, Nerezina, Vanga i Medulina pričaju o transformacijama – iz teretnih brodova u trajekte, turističke kruzere, pa čak i brodove za ribolov, sve do konačnih potonuća ili raspremanja.
Posebno mjesto u priči imaju brodovi Antuna Škarpe iz Malinske – Vila i Slavija – te drugi krčki brodovi poput Maria Madre, S. Spiridione, Due Fratelli i Montecristo R., od kojih su mnogi potopljeni tijekom ratnih razaranja.