O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Sve veći interes stranih brodara za arktičku rutu pod ruskom kontrolom

Rusija predviđa značajan rast prometa duž svog arktičkog plovnog puta – Sjevernog morskog puta (NSR) – tijekom ovogodišnje ljetne sezone. Prema informacijama koje je objavio državni nuklearni koncern Rosatom, očekuje se čak 50 % više plovidbi stranih brodova nego prošle godine.

NSR je otvoren za plovidbu tijekom ljetnih i jesenskih mjeseci, od 1. srpnja do 30. studenog, kada se led povlači ili znatno stanji. Do 27. svibnja, Rosatom je zaprimio čak 196 zahtjeva za dozvolu plovidbe, uključujući i brodove pod stranim zastavama, navodi The Maritime Executive.

Većina prometa činit će LNG tankeri koji prevoze ukapljeni prirodni plin iz velikih ruskih projekata u Arktiku, poput Yamal LNG i Arctic LNG 2. Oko 30 LNG brodova već je dobilo dozvolu za prolazak, iako su najmanje pet njih povezani sa sankcioniranim flotama, prema registru koji vodi Uprava NSR-a pod Rosatomom.

U pozadini tog rasta leži i sve aktivnija tzv. shadow fleet – flota brodova koja zaobilazi zapadne sankcije izvozeći rusku naftu i plin. Dok se takvi brodovi smatraju sigurnosnim rizikom u Baltičkom moru, gdje su zabilježene sabotaže podmorske infrastrukture, očekuje se da će neki od njih tijekom ljeta koristiti i NSR.

Rusija ističe da je NSR kraći od rute kroz Sueski kanal i može značajno skratiti vrijeme plovidbe između Europe i Azije. No da bi ruta postala ozbiljna alternativa, potrebno je dodatno ulaganje u flotu ledolomaca i lučku infrastrukturu.

Prošle godine kroz NSR je prošlo rekordnih 38 milijuna tona tereta, što je porast u odnosu na 35 milijuna tona iz 2023.

Rusija predviđa značajan rast prometa duž svog arktičkog plovnog puta – Sjevernog morskog puta (NSR) – tijekom ovogodišnje ljetne sezone. Prema informacijama koje je objavio državni nuklearni koncern Rosatom, očekuje se čak 50 % više plovidbi stranih brodova nego prošle godine.

NSR je otvoren za plovidbu tijekom ljetnih i jesenskih mjeseci, od 1. srpnja do 30. studenog, kada se led povlači ili znatno stanji. Do 27. svibnja, Rosatom je zaprimio čak 196 zahtjeva za dozvolu plovidbe, uključujući i brodove pod stranim zastavama, navodi The Maritime Executive.

Većina prometa činit će LNG tankeri koji prevoze ukapljeni prirodni plin iz velikih ruskih projekata u Arktiku, poput Yamal LNG i Arctic LNG 2. Oko 30 LNG brodova već je dobilo dozvolu za prolazak, iako su najmanje pet njih povezani sa sankcioniranim flotama, prema registru koji vodi Uprava NSR-a pod Rosatomom.

U pozadini tog rasta leži i sve aktivnija tzv. shadow fleet – flota brodova koja zaobilazi zapadne sankcije izvozeći rusku naftu i plin. Dok se takvi brodovi smatraju sigurnosnim rizikom u Baltičkom moru, gdje su zabilježene sabotaže podmorske infrastrukture, očekuje se da će neki od njih tijekom ljeta koristiti i NSR.

Rusija ističe da je NSR kraći od rute kroz Sueski kanal i može značajno skratiti vrijeme plovidbe između Europe i Azije. No da bi ruta postala ozbiljna alternativa, potrebno je dodatno ulaganje u flotu ledolomaca i lučku infrastrukturu.

Prošle godine kroz NSR je prošlo rekordnih 38 milijuna tona tereta, što je porast u odnosu na 35 milijuna tona iz 2023.

MOŽE VAS ZANIMATI