O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

Tržište kontejneraša gori: flota od 32 milijuna TEU-a gotovo potpuno zauzeta

Zbog zaobilaženja Crvenog mora i ponovne trgovinske napetosti između SAD-a i Kine, svjetska flota kontejneraša gotovo u potpunosti je angažirana, s manje od 1% brodova izvan komercijalne uporabe

Prema najnovijim podacima Alphaliner-a, globalna kontejnerska flota dosegnula je povijesno visoku razinu iskoristivosti, s komercijalno neaktivnim brodovima čineći tek 0,6% svjetske flote od 32 milijuna TEU-a. To znači da je praktički svaki kontejnerski brod trenutačno u uporabi, a oni koji nisu – privremeno su izvan linije iz operativnih razloga, piše gCaptain.

U izvješću objavljenom 2. lipnja navodi se kako je samo 70 brodova, ukupnog kapaciteta 185.157 TEU, trenutačno izvan aktivne službe. Posebno je zanimljivo da su gotovo svi brodovi kapaciteta većeg od 12.500 TEU-a angažirani – osim MSC ARIES-a, koji je još uvijek u iranskoj luci nakon zapljene prošle godine.

Rastuća potražnja rezultat je više paralelnih kriza. Jedna od njih je nastavak preusmjeravanja brodova oko Rta Dobre nade zbog napada u Crvenom moru, što smanjuje globalni kapacitet brodova za oko 8%. Uz to, zbog mogućnosti ponovnog uvođenja američkih carina na kinesku robu u kolovozu, mnoge kompanije žure prevesti kontejnere preko Pacifika.

Zagušenja u svjetskim lukama dodatno opterećuju flotu. Luke se bore s velikim brojem uplovljavanja, dok se tisuće kontejnera istovremeno premještaju, utječući na raspoloživost brodova na svim rutama.

Ipak, stručnjaci upozoravaju da bi se ovaj trend mogao brzo promijeniti. Ako se neki od faktora koji trenutačno “upijaju” kapacitete stabiliziraju – poput geopolitičkih kriza ili trgovinskih barijera – tržište bi se moglo preplaviti viškom tonaže.

Zbog zaobilaženja Crvenog mora i ponovne trgovinske napetosti između SAD-a i Kine, svjetska flota kontejneraša gotovo u potpunosti je angažirana, s manje od 1% brodova izvan komercijalne uporabe

Prema najnovijim podacima Alphaliner-a, globalna kontejnerska flota dosegnula je povijesno visoku razinu iskoristivosti, s komercijalno neaktivnim brodovima čineći tek 0,6% svjetske flote od 32 milijuna TEU-a. To znači da je praktički svaki kontejnerski brod trenutačno u uporabi, a oni koji nisu – privremeno su izvan linije iz operativnih razloga, piše gCaptain.

U izvješću objavljenom 2. lipnja navodi se kako je samo 70 brodova, ukupnog kapaciteta 185.157 TEU, trenutačno izvan aktivne službe. Posebno je zanimljivo da su gotovo svi brodovi kapaciteta većeg od 12.500 TEU-a angažirani – osim MSC ARIES-a, koji je još uvijek u iranskoj luci nakon zapljene prošle godine.

Rastuća potražnja rezultat je više paralelnih kriza. Jedna od njih je nastavak preusmjeravanja brodova oko Rta Dobre nade zbog napada u Crvenom moru, što smanjuje globalni kapacitet brodova za oko 8%. Uz to, zbog mogućnosti ponovnog uvođenja američkih carina na kinesku robu u kolovozu, mnoge kompanije žure prevesti kontejnere preko Pacifika.

Zagušenja u svjetskim lukama dodatno opterećuju flotu. Luke se bore s velikim brojem uplovljavanja, dok se tisuće kontejnera istovremeno premještaju, utječući na raspoloživost brodova na svim rutama.

Ipak, stručnjaci upozoravaju da bi se ovaj trend mogao brzo promijeniti. Ako se neki od faktora koji trenutačno “upijaju” kapacitete stabiliziraju – poput geopolitičkih kriza ili trgovinskih barijera – tržište bi se moglo preplaviti viškom tonaže.

MOŽE VAS ZANIMATI