O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

Napetosti na Bliskom istoku tjeraju vozarine u nebo

Napetosti između SAD-a i Irana podižu temperaturu na svjetskom pomorskom tržištu. Prema izvještaju Bloomberga, američka administracija ozbiljno razmatra mogućnost vojnog udara na Iran već ovog vikenda, što bi moglo izazvati širu regionalnu eskalaciju.

Istovremeno, New York Times navodi kako iranski dužnosnici razmatraju mogućnost polaganja mina u Hormuškom tjesnacu ako dođe do izravnog sukoba. S obzirom na to da upravo tim tjesnacem prolazi otprilike petina svjetske trgovine naftom, brodarski sektor već bilježi snažne reakcije, piše Splash247.

Cijene najma za VLCC tankere (Very Large Crude Carriers) skočile su na gotovo 55.000 dolara dnevno – više nego dvostruko u odnosu na prethodni tjedan. Sličan rast bilježe i LR2 tankeri, koji su dosegli najvišu razinu još od srpnja prošle godine – preko 45.000 dolara dnevno.

Prema podacima tvrtke Jefferies, između 60 i 65 % globalnih isporuka nafte putem VLCC i LR2 tankera dolazi iz regije Bliskog istoka, čime su upravo ti brodovi najizloženiji političkoj nestabilnosti.

Grčko Ministarstvo pomorstva izdalo je preporuku svim grčkim brodovima da izbjegavaju iranske teritorijalne vode, posebice područja uz Hormuški tjesnac i Omanski zaljev.

Istodobno, brodarsko osiguranje bilježi snažan skok premija. Prema Marsh McLennanu, osiguranje trupa i strojeva za brodove koji plove kroz sporni prolaz poraslo je za više od 60 %. Za tanker vrijedan 100 milijuna dolara, to znači rast troška osiguranja s 125.000 na 200.000 dolara.

Osiguravatelji prate i sve češće prijave elektroničkih smetnji u navigacijskim sustavima, posebice u blizini iranske luke Bandar Abbas. Britanski UKMTO i američki JMIC već su izdali upozorenja o mogućem GPS „spoofingu“, a sumnje u namjerne smetnje pojačane su nakon nedavnog sudara dvaju tankera u regiji.

Dodatno zabrinjava i sve agresivnije ponašanje Huta iz Jemena, koji uz iransku podršku sve češće ciljaju komercijalne brodove.

Napetosti između SAD-a i Irana podižu temperaturu na svjetskom pomorskom tržištu. Prema izvještaju Bloomberga, američka administracija ozbiljno razmatra mogućnost vojnog udara na Iran već ovog vikenda, što bi moglo izazvati širu regionalnu eskalaciju.

Istovremeno, New York Times navodi kako iranski dužnosnici razmatraju mogućnost polaganja mina u Hormuškom tjesnacu ako dođe do izravnog sukoba. S obzirom na to da upravo tim tjesnacem prolazi otprilike petina svjetske trgovine naftom, brodarski sektor već bilježi snažne reakcije, piše Splash247.

Cijene najma za VLCC tankere (Very Large Crude Carriers) skočile su na gotovo 55.000 dolara dnevno – više nego dvostruko u odnosu na prethodni tjedan. Sličan rast bilježe i LR2 tankeri, koji su dosegli najvišu razinu još od srpnja prošle godine – preko 45.000 dolara dnevno.

Prema podacima tvrtke Jefferies, između 60 i 65 % globalnih isporuka nafte putem VLCC i LR2 tankera dolazi iz regije Bliskog istoka, čime su upravo ti brodovi najizloženiji političkoj nestabilnosti.

Grčko Ministarstvo pomorstva izdalo je preporuku svim grčkim brodovima da izbjegavaju iranske teritorijalne vode, posebice područja uz Hormuški tjesnac i Omanski zaljev.

Istodobno, brodarsko osiguranje bilježi snažan skok premija. Prema Marsh McLennanu, osiguranje trupa i strojeva za brodove koji plove kroz sporni prolaz poraslo je za više od 60 %. Za tanker vrijedan 100 milijuna dolara, to znači rast troška osiguranja s 125.000 na 200.000 dolara.

Osiguravatelji prate i sve češće prijave elektroničkih smetnji u navigacijskim sustavima, posebice u blizini iranske luke Bandar Abbas. Britanski UKMTO i američki JMIC već su izdali upozorenja o mogućem GPS „spoofingu“, a sumnje u namjerne smetnje pojačane su nakon nedavnog sudara dvaju tankera u regiji.

Dodatno zabrinjava i sve agresivnije ponašanje Huta iz Jemena, koji uz iransku podršku sve češće ciljaju komercijalne brodove.

MOŽE VAS ZANIMATI