O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

Japan planira udvostručiti brodogradnju do 2030. godine

Japan namjerava oživjeti svoju nekoć dominantnu brodogradnju kroz državno poticanu obnovu infrastrukture i stratešku suradnju s SAD-om.

Japan priprema ambiciozan plan za povratak među vodeće brodograđevne sile svijeta, s ciljem da do 2030. udvostruči proizvodnju brodova i poveća globalni tržišni udio na 20 posto, piše Splash247.

Japanska brodogradnja, koja je 1990-ih imala gotovo 50% globalnog udjela, danas drži tek oko 10%. Glavni konkurenti – Kina i Južna Koreja – sada dominiraju tržištem zahvaljujući snažnim državnim subvencijama i velikim kapacitetima. Kina sama kontrolira čak 70% novogradnji i 90% svjetske remontne industrije.

Screenshot

U svibnju je zabilježen dramatičan pad narudžbi u Japanu – čak 48% manje u odnosu na prošlu godinu, pokazuju podaci Japanskog udruženja izvoznika brodova.

Međutim, novi vjetrovi pušu s vrha industrije. Yukito Higaki, predsjednik najvećeg japanskog brodogradilišta Imabari Shipbuilding, imenovan je novim čelnikom Japanskog udruženja brodograđevne industrije (JSIA). Prvi je to put da savez vodi netko iz komercijalnog brodogradilišta, a ne iz teške industrije. Higaki je najavio cilj: preuzeti 20% svjetskog tržišta u sljedećih pet godina.

U tom kontekstu, razmatra se i strateško partnerstvo sa SAD-om. U planu je osnivanje japansko-američkog fonda za revitalizaciju brodogradnje, koji bi podupirao gradnju LNG brodova, ledolomaca i ro-ro brodova za američko tržište. Time bi se japanska industrija pozicionirala kao sigurnija alternativa kineskim dobavljačima, posebno u svjetlu moguće američke odluke o povećanju pristojbi za kineske brodove.

Japan namjerava oživjeti svoju nekoć dominantnu brodogradnju kroz državno poticanu obnovu infrastrukture i stratešku suradnju s SAD-om.

Japan priprema ambiciozan plan za povratak među vodeće brodograđevne sile svijeta, s ciljem da do 2030. udvostruči proizvodnju brodova i poveća globalni tržišni udio na 20 posto, piše Splash247.

Japanska brodogradnja, koja je 1990-ih imala gotovo 50% globalnog udjela, danas drži tek oko 10%. Glavni konkurenti – Kina i Južna Koreja – sada dominiraju tržištem zahvaljujući snažnim državnim subvencijama i velikim kapacitetima. Kina sama kontrolira čak 70% novogradnji i 90% svjetske remontne industrije.

Screenshot

U svibnju je zabilježen dramatičan pad narudžbi u Japanu – čak 48% manje u odnosu na prošlu godinu, pokazuju podaci Japanskog udruženja izvoznika brodova.

Međutim, novi vjetrovi pušu s vrha industrije. Yukito Higaki, predsjednik najvećeg japanskog brodogradilišta Imabari Shipbuilding, imenovan je novim čelnikom Japanskog udruženja brodograđevne industrije (JSIA). Prvi je to put da savez vodi netko iz komercijalnog brodogradilišta, a ne iz teške industrije. Higaki je najavio cilj: preuzeti 20% svjetskog tržišta u sljedećih pet godina.

U tom kontekstu, razmatra se i strateško partnerstvo sa SAD-om. U planu je osnivanje japansko-američkog fonda za revitalizaciju brodogradnje, koji bi podupirao gradnju LNG brodova, ledolomaca i ro-ro brodova za američko tržište. Time bi se japanska industrija pozicionirala kao sigurnija alternativa kineskim dobavljačima, posebno u svjetlu moguće američke odluke o povećanju pristojbi za kineske brodove.

MOŽE VAS ZANIMATI