Istraga je otkrila niz sigurnosnih propusta na brodu koji je završio na pličini usred jednog od najprometnijih plovnih puteva u Europi.
Kako navodi The Maritime Executive, drugi časnik palube koji je bio na dužnosti tijekom nasukavanja turskog broda Ali Aykin u švedskom dijelu Øresunda, suočava se s optužbama za ozbiljno kršenje pravila sigurnosti u pomorskom prometu. Prema navodima švedskog tužiteljstva, časnik je koristio mobitel, bez dodatne straže na mostu, te je plovio bez funkcionalnog dubinomjera – sonar je navodno bio neispravan.
Nesreća se dogodila u ranim jutarnjim satima 25. svibnja 2025. Brod je plovio iz Gdanjska (Poljska) prema Setubalu (Portugal), kad je oko 00:15 sati promašio ulaz u glavni plovni put Øresunda i skrenuo prema sjeverozapadu. U 01:00 sat nasukao se na kartiranu pličinu južno od Øresundskog mosta.
Brod je prevozio oko 68 tona dizelskog goriva, što je izazvalo zabrinutost švedskih vlasti zbog mogućeg onečišćenja. Iako je došlo do prodora mora u jedan od balastnih tankova, brod je uspješno odsukan uz pomoć tegljača tijekom noći 4. na 5. lipnja i prevezen u sigurnu luku.
Optuženi časnik u trenutku nesreće bio je sam na zapovjednom mostu, bez dodatne straže, što je protivno standardima sigurnosne plovidbe. Švedski istražitelji naglašavaju da nije koristio sonar za nadzor dubine, a istovremeno je bio na svom mobitelu. Sam časnik odbacuje sve optužbe.
U slučaju osuđujuće presude, časnika bi mogle čekati ozbiljne pravne posljedice, uključujući novčanu kaznu i mogućnost zabrane obavljanja dužnosti na brodu unutar teritorijalnih voda EU.
Incident ponovno otvara pitanje sigurnosne kulture na brodovima i odgovornosti časnika na straži, posebice tijekom noćne plovidbe kroz uske i zahtjevne plovne putove poput Øresunda.