OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

MSC 110 – ključne odluke s 110. sjednice Odbora za pomorsku sigurnost IMO-a

Sjednica Odbora za pomorsku sigurnost (MSC 110) održana je od 18. do 27. lipnja 2025., a donijela je niz važnih odluka koje oblikuju budućnost sigurnosti pomorske plovidbe.

DNV je sažeo najvažnije zaključke sjednice. Usvojene su izmjene SOLAS-a s ciljem povećanja sigurnosti prilikom ukrcaja i iskrcaja pilota i ostalog osoblja, postignut je znatan napredak u izradi dobrovoljnog Kodeksa sigurnosti za autonomne brodove (MASS Code), te je zaključen pregled sigurnosnih prepreka za korištenje alternativnih goriva i novih tehnologija – što je važan korak u smanjenju emisije stakleničkih plinova s aspekta sigurnosti, piše Safety4Sea.

Najvažnije odluke sa sjednice MSC 110:

  • Usvojene izmjene SOLAS poglavlja V i novi standardi za ukrcaj i iskrcaj pilota, obvezni od 1. siječnja 2028.
  • Odobreni nacrti izmjena Kodeksa ESP 2011, kojima se omogućuje korištenje tehnika daljinskog pregleda.
  • Odobren Kodeks o alarmima i indikatorima 2025.
  • Usvojene nove preporuke za ulazak u zatvorene prostore na brodu.
  • Odobrene smjernice za hitno tegljenje brodova koji nisu tankeri.
  • Privremene smjernice za obuku pomoraca na brodovima s alternativnim gorivima.
  • Izmjene SOLAS poglavlja II-1, koje pojašnjavaju primjenu IGF Kodeksa na sva plinovita goriva, neovisno o točki paljenja.
  • Pokrenute mjere za uklanjanje regulatornih prepreka za nova goriva i tehnologije, uključujući ažuriranje Kodeksa za nuklearne trgovačke brodove.
  • Napredak u izradi dobrovoljnog Kodeksa sigurnosti za autonomne brodove (MASS Code).
  • Poziv PSC tijelima da zauzmu fleksibilan pristup kod inspekcija aranžmana za bijeg iz strojarnica, dok se ne razjasne postojeći propisi.

Ostali važni aspekti:

  • IMSBC Kodeks: Usvojene nove tablice i klasifikacije tereta, na snazi od 1. siječnja 2027.
  • IGC Kodeks: U izradi su izmjene koje će ukloniti nejasnoće i ujednačiti primjenu zahtjeva.
  • IGF Kodeks: Usvojene izmjene kako bi se obuhvatila sva plinovita goriva, s mogućim stupanjem na snagu 1. srpnja 2028.
  • MASS Code: Finalizirano 18 poglavlja, a dodatni fokus bit će na ljudskom faktoru. Kodeks se očekuje kao obvezan od 1. siječnja 2032.
  • Cyber sigurnost: Predloženo je izraditi neobvezni kodeks za kibernetičku sigurnost na brodovima.
  • Uređaji za hitno tegljenje: Proširenje primjene i na sve brodove iznad 20.000 GT, od 2028.
  • Industrijsko osoblje: Ujednačena težina za proračune stabilnosti postavljena na 90 kg.
  • ESP Kodeks: Omogućena uporaba daljinskih inspekcijskih tehnika.
  • Sigurnosne mreže i ograde: Pojašnjeni zahtjevi za konstrukciju i postavljanje.
  • Automatski ventili: Razjašnjena definicija “daljinski upravljanog” ventila.
  • Obuka za alternativna goriva: Privremene smjernice odobrene.
  • Simulirano porinuće čamaca: Nove tehničke specifikacije i sigurnosni faktori.
  • ULPA sustavi i pirotehnika: Izmjene testiranja i smjernica.
  • Unutarnji prostori i bijeg: Razmatraju se izmjene SOLAS-a za jasnije definicije najnižeg dijela prostora.

Plan budućih aktivnosti uključuje:

  • Reviziju Kodeksa za upravljanje sigurnošću (ISM)
  • Smjernice za primjenu odredbi koje ostaju na “diskreciji administracije”
  • Razvoj standarda za R-mode prijemnike
  • Usklađenje standarda opreme za vatrogasce
  • Reviziju zahtjeva za brzinu spuštanja čamaca za spašavanje
  • Razvoj performansnih standarda za upozorenja u strojarnici
  • Smjernice za sprječavanje padova s visine

Sjednica Odbora za pomorsku sigurnost (MSC 110) održana je od 18. do 27. lipnja 2025., a donijela je niz važnih odluka koje oblikuju budućnost sigurnosti pomorske plovidbe.

DNV je sažeo najvažnije zaključke sjednice. Usvojene su izmjene SOLAS-a s ciljem povećanja sigurnosti prilikom ukrcaja i iskrcaja pilota i ostalog osoblja, postignut je znatan napredak u izradi dobrovoljnog Kodeksa sigurnosti za autonomne brodove (MASS Code), te je zaključen pregled sigurnosnih prepreka za korištenje alternativnih goriva i novih tehnologija – što je važan korak u smanjenju emisije stakleničkih plinova s aspekta sigurnosti, piše Safety4Sea.

Najvažnije odluke sa sjednice MSC 110:

  • Usvojene izmjene SOLAS poglavlja V i novi standardi za ukrcaj i iskrcaj pilota, obvezni od 1. siječnja 2028.
  • Odobreni nacrti izmjena Kodeksa ESP 2011, kojima se omogućuje korištenje tehnika daljinskog pregleda.
  • Odobren Kodeks o alarmima i indikatorima 2025.
  • Usvojene nove preporuke za ulazak u zatvorene prostore na brodu.
  • Odobrene smjernice za hitno tegljenje brodova koji nisu tankeri.
  • Privremene smjernice za obuku pomoraca na brodovima s alternativnim gorivima.
  • Izmjene SOLAS poglavlja II-1, koje pojašnjavaju primjenu IGF Kodeksa na sva plinovita goriva, neovisno o točki paljenja.
  • Pokrenute mjere za uklanjanje regulatornih prepreka za nova goriva i tehnologije, uključujući ažuriranje Kodeksa za nuklearne trgovačke brodove.
  • Napredak u izradi dobrovoljnog Kodeksa sigurnosti za autonomne brodove (MASS Code).
  • Poziv PSC tijelima da zauzmu fleksibilan pristup kod inspekcija aranžmana za bijeg iz strojarnica, dok se ne razjasne postojeći propisi.

Ostali važni aspekti:

  • IMSBC Kodeks: Usvojene nove tablice i klasifikacije tereta, na snazi od 1. siječnja 2027.
  • IGC Kodeks: U izradi su izmjene koje će ukloniti nejasnoće i ujednačiti primjenu zahtjeva.
  • IGF Kodeks: Usvojene izmjene kako bi se obuhvatila sva plinovita goriva, s mogućim stupanjem na snagu 1. srpnja 2028.
  • MASS Code: Finalizirano 18 poglavlja, a dodatni fokus bit će na ljudskom faktoru. Kodeks se očekuje kao obvezan od 1. siječnja 2032.
  • Cyber sigurnost: Predloženo je izraditi neobvezni kodeks za kibernetičku sigurnost na brodovima.
  • Uređaji za hitno tegljenje: Proširenje primjene i na sve brodove iznad 20.000 GT, od 2028.
  • Industrijsko osoblje: Ujednačena težina za proračune stabilnosti postavljena na 90 kg.
  • ESP Kodeks: Omogućena uporaba daljinskih inspekcijskih tehnika.
  • Sigurnosne mreže i ograde: Pojašnjeni zahtjevi za konstrukciju i postavljanje.
  • Automatski ventili: Razjašnjena definicija “daljinski upravljanog” ventila.
  • Obuka za alternativna goriva: Privremene smjernice odobrene.
  • Simulirano porinuće čamaca: Nove tehničke specifikacije i sigurnosni faktori.
  • ULPA sustavi i pirotehnika: Izmjene testiranja i smjernica.
  • Unutarnji prostori i bijeg: Razmatraju se izmjene SOLAS-a za jasnije definicije najnižeg dijela prostora.

Plan budućih aktivnosti uključuje:

  • Reviziju Kodeksa za upravljanje sigurnošću (ISM)
  • Smjernice za primjenu odredbi koje ostaju na “diskreciji administracije”
  • Razvoj standarda za R-mode prijemnike
  • Usklađenje standarda opreme za vatrogasce
  • Reviziju zahtjeva za brzinu spuštanja čamaca za spašavanje
  • Razvoj performansnih standarda za upozorenja u strojarnici
  • Smjernice za sprječavanje padova s visine

MOŽE VAS ZANIMATI