OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

U 2024. značajan porast izgubljenih kontejnera zbog opasne rute oko Afrike

Iako industrija bilježi napredak u sigurnosti tereta, prisilne promjene ruta u 2024. donijele su neplanirane rizike i nove izazove za posade i brodove

Prema najnovijem izvješću Svjetskog vijeća za brodarstvo (World Shipping Council), broj izgubljenih kontejnera na moru porastao je u 2024. godini, i to ponajviše zbog promjene ruta radi izbjegavanja sukoba u Crvenom moru. Umjesto uobičajene plovidbe kroz Sueski kanal, mnogi su kontejnerski brodovi morali zaobići Afriku i zaploviti oko Rta Dobre nade – jedne od najsurovijih svjetskih pomorskih regija, navodi The Maritime Executive.

Ukupno je u 2024. godini izgubljeno 576 kontejnera – povećanje od 221 u odnosu na prethodnu godinu, ali još uvijek ispod desetogodišnjeg prosjeka od 1.274 izgubljena kontejnera godišnje.

Najveći broj incidenata zabilježen je upravo kod južne Afrike: CMA CGM Benjamin Franklin izgubio je 44 kontejnera, CMA CGM Belem 99, MSC Antonia 46, a MSC Taranto 5 praznih kontejnera – svi u teškim vremenskim uvjetima tijekom zimskih mjeseci.

Prema podacima južnoafričke pomorske sigurnosne agencije (SMSA), broj brodova koji su prošli ovom rutom porastao je za čak 191 % u odnosu na 2023., a čak 35 % svih kontejnerskih gubitaka u 2024. vezano je upravo za ovo područje.

Problem nije nov. Posljednjih 17 godina zabilježena su tri velika skoka u broju izgubljenih kontejnera – 2013. godine kada je izgubljen MOL Comfort s preko 7.000 TEU, te u 2020. i 2021. kada su brodovi poput ONE Apus, APL England i Maersk Essen također doživjeli velike gubitke zbog parametrijskog valjanja.

WSC pozdravlja nove međunarodne mjere koje od 2026. uvode obavezno prijavljivanje izgubljenih kontejnera. U suradnji s MARIN-om izrađuje se i izvješće za IMO koje će sadržavati prijedloge za poboljšanje sigurnosti u kontejnerskom prijevozu.

Uz sve to, industrija se sve više suočava s drugim izazovima poput požara. Brod Maersk Frankfurt i Wan Hai 503 pretrpjeli su teške požare sa smrtnim posljedicama, dok je MSC Elsa 3 nedavno izgubljena u Indijskom oceanu.

WSC ističe da je sigurnost zajednička odgovornost – od pravilnog pakiranja, deklariranja i vaganja kontejnera, do nove inicijative za otkrivanje nepropisno prijavljenih opasnih tereta.

Iako industrija bilježi napredak u sigurnosti tereta, prisilne promjene ruta u 2024. donijele su neplanirane rizike i nove izazove za posade i brodove

Prema najnovijem izvješću Svjetskog vijeća za brodarstvo (World Shipping Council), broj izgubljenih kontejnera na moru porastao je u 2024. godini, i to ponajviše zbog promjene ruta radi izbjegavanja sukoba u Crvenom moru. Umjesto uobičajene plovidbe kroz Sueski kanal, mnogi su kontejnerski brodovi morali zaobići Afriku i zaploviti oko Rta Dobre nade – jedne od najsurovijih svjetskih pomorskih regija, navodi The Maritime Executive.

Ukupno je u 2024. godini izgubljeno 576 kontejnera – povećanje od 221 u odnosu na prethodnu godinu, ali još uvijek ispod desetogodišnjeg prosjeka od 1.274 izgubljena kontejnera godišnje.

Najveći broj incidenata zabilježen je upravo kod južne Afrike: CMA CGM Benjamin Franklin izgubio je 44 kontejnera, CMA CGM Belem 99, MSC Antonia 46, a MSC Taranto 5 praznih kontejnera – svi u teškim vremenskim uvjetima tijekom zimskih mjeseci.

Prema podacima južnoafričke pomorske sigurnosne agencije (SMSA), broj brodova koji su prošli ovom rutom porastao je za čak 191 % u odnosu na 2023., a čak 35 % svih kontejnerskih gubitaka u 2024. vezano je upravo za ovo područje.

Problem nije nov. Posljednjih 17 godina zabilježena su tri velika skoka u broju izgubljenih kontejnera – 2013. godine kada je izgubljen MOL Comfort s preko 7.000 TEU, te u 2020. i 2021. kada su brodovi poput ONE Apus, APL England i Maersk Essen također doživjeli velike gubitke zbog parametrijskog valjanja.

WSC pozdravlja nove međunarodne mjere koje od 2026. uvode obavezno prijavljivanje izgubljenih kontejnera. U suradnji s MARIN-om izrađuje se i izvješće za IMO koje će sadržavati prijedloge za poboljšanje sigurnosti u kontejnerskom prijevozu.

Uz sve to, industrija se sve više suočava s drugim izazovima poput požara. Brod Maersk Frankfurt i Wan Hai 503 pretrpjeli su teške požare sa smrtnim posljedicama, dok je MSC Elsa 3 nedavno izgubljena u Indijskom oceanu.

WSC ističe da je sigurnost zajednička odgovornost – od pravilnog pakiranja, deklariranja i vaganja kontejnera, do nove inicijative za otkrivanje nepropisno prijavljenih opasnih tereta.

MOŽE VAS ZANIMATI