OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

Analiza AMSA-e: Tko prijavljuje najviše incidenata i gdje je rizik najveći?

Australska pomorska sigurnosna agencija (AMSA) objavila je godišnje izvješće za 2024., zabilježivši ukupno 5.625 prijavljenih pomorskih incidenata te dodatnih 394 sigurnosna upozorenja – što predstavlja porast od 2,8 % u odnosu na 2023. godinu.

Najviše incidenata odnosi se na tzv. domestic commercial vessels (DCVs), odnosno domaće komercijalne brodove, kojih je bilo prijavljeno 1.182 – što je 5 % više nego prethodne godine i čak 55,5 % više nego 2020. godine.

Iako su vrlo ozbiljni incidenti smanjeni s 7 na 6 slučajeva, broj lakših incidenata porastao je za 13,2 %. Ozbiljni incidenti pali su za 17,6 %, što sugerira poboljšanje sigurnosne prakse ili učinkovitiju prijavu manjih događaja, piše Safety4Sea.

Foto: Safety4Sea

Tko prijavljuje incidente?

Putnički brodovi i dalje pokazuju najvišu kulturu prijavljivanja – čine 8,9 % flote, ali prijavljuju gotovo polovicu (46,6 %) svih incidenata. Suprotno tome, ribarski brodovi (26,3 % flote) prijavili su tek 9,9 % incidenata.

Flota brodova manjih od 7,5 metara čini 59 % svih DCV-ova, ali odgovorna je za samo 12,1 % incidenata. Brodovi veći od 12 metara, kojih je 20,6 %, prijavljuju čak 69,5 % svih incidenata.

Foto: Safety4Sea

Smrtni slučajevi i ozljede

Tijekom 2024. godine zabilježena su tri smrtna incidenta s ukupno četiri poginule osobe:

  • Jedan putnik je stradao kada je kamion skliznuo s trajekta nakon što se brod odvojio s veza.
  • Dvojica članova posade poginula su nakon što se prevrnuo aluminijski ribarski čamac; nisu nosili prsluke za spašavanje.
  • Jedan član posade poginuo je nakon što ga je udario boom na jedrilici tijekom Rolex Sydney to Hobart regate.

U petogodišnjem razdoblju (2020. – 2024.) na DCV-ovima je zabilježeno ukupno 14 smrtnih slučajeva – polovica na ribarskim brodovima.

Stopa smrtnosti u 2024. bila je 4,5 na 100.000 članova posade, niža u usporedbi s drugim sektorima poput poljoprivrede ili prijevoza.

Ozljede na brodovima

U gotovo 20 % incidenata ozlijeđen je barem jedan član posade ili putnik, a trećina tih slučajeva bila je ozbiljna.

  • Putnički brodovi prijavili su 46,2 % svih ozbiljnih ozljeda – 21 putnik i 15 članova posade.
  • Neputnički brodovi činili su 30,8 % ozbiljnih ozljeda.
  • Ribarski i hire & drive brodovi prijavili su po 11,5 % ozbiljnih ozljeda.

Ovi podaci naglašavaju važnost kontinuirane edukacije i kontrole sigurnosnih procedura, osobito u segmentima s većim brojem posade i putnika, kao i među manjim plovilima koja često ostaju izvan fokusa regulativa.

Australska pomorska sigurnosna agencija (AMSA) objavila je godišnje izvješće za 2024., zabilježivši ukupno 5.625 prijavljenih pomorskih incidenata te dodatnih 394 sigurnosna upozorenja – što predstavlja porast od 2,8 % u odnosu na 2023. godinu.

Najviše incidenata odnosi se na tzv. domestic commercial vessels (DCVs), odnosno domaće komercijalne brodove, kojih je bilo prijavljeno 1.182 – što je 5 % više nego prethodne godine i čak 55,5 % više nego 2020. godine.

Iako su vrlo ozbiljni incidenti smanjeni s 7 na 6 slučajeva, broj lakših incidenata porastao je za 13,2 %. Ozbiljni incidenti pali su za 17,6 %, što sugerira poboljšanje sigurnosne prakse ili učinkovitiju prijavu manjih događaja, piše Safety4Sea.

Foto: Safety4Sea

Tko prijavljuje incidente?

Putnički brodovi i dalje pokazuju najvišu kulturu prijavljivanja – čine 8,9 % flote, ali prijavljuju gotovo polovicu (46,6 %) svih incidenata. Suprotno tome, ribarski brodovi (26,3 % flote) prijavili su tek 9,9 % incidenata.

Flota brodova manjih od 7,5 metara čini 59 % svih DCV-ova, ali odgovorna je za samo 12,1 % incidenata. Brodovi veći od 12 metara, kojih je 20,6 %, prijavljuju čak 69,5 % svih incidenata.

Foto: Safety4Sea

Smrtni slučajevi i ozljede

Tijekom 2024. godine zabilježena su tri smrtna incidenta s ukupno četiri poginule osobe:

  • Jedan putnik je stradao kada je kamion skliznuo s trajekta nakon što se brod odvojio s veza.
  • Dvojica članova posade poginula su nakon što se prevrnuo aluminijski ribarski čamac; nisu nosili prsluke za spašavanje.
  • Jedan član posade poginuo je nakon što ga je udario boom na jedrilici tijekom Rolex Sydney to Hobart regate.

U petogodišnjem razdoblju (2020. – 2024.) na DCV-ovima je zabilježeno ukupno 14 smrtnih slučajeva – polovica na ribarskim brodovima.

Stopa smrtnosti u 2024. bila je 4,5 na 100.000 članova posade, niža u usporedbi s drugim sektorima poput poljoprivrede ili prijevoza.

Ozljede na brodovima

U gotovo 20 % incidenata ozlijeđen je barem jedan član posade ili putnik, a trećina tih slučajeva bila je ozbiljna.

  • Putnički brodovi prijavili su 46,2 % svih ozbiljnih ozljeda – 21 putnik i 15 članova posade.
  • Neputnički brodovi činili su 30,8 % ozbiljnih ozljeda.
  • Ribarski i hire & drive brodovi prijavili su po 11,5 % ozbiljnih ozljeda.

Ovi podaci naglašavaju važnost kontinuirane edukacije i kontrole sigurnosnih procedura, osobito u segmentima s većim brojem posade i putnika, kao i među manjim plovilima koja često ostaju izvan fokusa regulativa.

MOŽE VAS ZANIMATI

Kilchem Pacific