OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

Tjedni pregled tržišta suhog tereta: Aktivnost u Aziji, mir u Europi

Tržište brodova za rasuti teret ovog je tjedna pokazalo mješovitu sliku – Capesize flota se pokušava stabilizirati, dok Ultramax i Supramax segmenti bilježe oporavak, a Handy ostaje trom.

Baltic Exchange objavio je tjedno izvješće za razdoblje od 30. lipnja do 4. srpnja, koje donosi najnovije trendove u sektoru brodova za suhi rasuti teret.

Capesize
Tržište Capesize brodova pokazuje znakove stabilizacije nakon razdoblja slabosti. U Pacifiku su se stope na ruti C5 (Zapadna Australija – Kina) učvrstile, s početnih 6,90 dolara na 7,44 dolara po toni krajem tjedna. Aktivnost glavnih rudarskih kompanija i povećanje volumena željezne rude i ugljena ojačali su tržište. U Atlantiku je ruta Brazil – Kina (C3) na početku tjedna bila mekša, no završila je jača – fiksacija za kraj srpnja zabilježena je po 19,50 USD. Ipak, dug popis balastera i dalje opterećuje buduća očekivanja. BCI 5TC indeks pao je za 2.128 USD, na 15.382 USD dnevno.

Panamax
Panamax brodovi zabilježili su uglavnom stabilan tjedan. Iznimka je bila istočna obala Južne Amerike, gdje je od sredine tjedna zabilježen rast potaknut jakom potražnjom. Sjeverni Atlantik nije pratio taj trend – stope su varirale ovisno o točki ukrcaja. U Aziji je zabilježena stalna, iako ne spektakularna aktivnost, s posebnim naglaskom na rute iz Australije. Fiksacije uključuju 81.000-dwt brod iz Japana za kružnu vožnju po 11.500 USD i brod od 82.000-dwt za jednogodišnji najam iz Kine po 12.000 USD.

Ultramax/Supramax
Pozitivni pomaci zabilježeni su u oba oceana. U Atlantiku, naročito iz US Gulfa, stope za transatlantske vožnje dosezale su sredinu 20.000-ih USD. U Aziji je također zabilježen rast potražnje. Primjeri uključuju 63.000-dwt brod iz Tianjina za Mediteran po 17.000 USD za prvih 65 dana te 61.000-dwt iz Hong Konga za Singapur po 12.000 USD. Iz Južne Afrike brod je fiksiran za Kinu po 16.000 USD plus balast bonus od 160.000 USD.

Handysize
Tihi tjedan za Handysize sektor. Kontinent i Mediteran bilježe pad aktivnosti, dijelom i zbog pomorskih sajmova. Primjeri uključuju 34.000-dwt iz Zapadnog Mediterana za US Gulf po 7.000 USD, te 39.000-dwt iz Wilmingtona za Maroko po 15.000 USD. U Južnom Atlantiku stope su stabilne – primjer je 38.000-dwt iz Amazone za Mediteran po 17.500 USD. Azijsko tržište ostaje bez većih promjena, sa slabim sentimentom.

Tržište brodova za rasuti teret ovog je tjedna pokazalo mješovitu sliku – Capesize flota se pokušava stabilizirati, dok Ultramax i Supramax segmenti bilježe oporavak, a Handy ostaje trom.

Baltic Exchange objavio je tjedno izvješće za razdoblje od 30. lipnja do 4. srpnja, koje donosi najnovije trendove u sektoru brodova za suhi rasuti teret.

Capesize
Tržište Capesize brodova pokazuje znakove stabilizacije nakon razdoblja slabosti. U Pacifiku su se stope na ruti C5 (Zapadna Australija – Kina) učvrstile, s početnih 6,90 dolara na 7,44 dolara po toni krajem tjedna. Aktivnost glavnih rudarskih kompanija i povećanje volumena željezne rude i ugljena ojačali su tržište. U Atlantiku je ruta Brazil – Kina (C3) na početku tjedna bila mekša, no završila je jača – fiksacija za kraj srpnja zabilježena je po 19,50 USD. Ipak, dug popis balastera i dalje opterećuje buduća očekivanja. BCI 5TC indeks pao je za 2.128 USD, na 15.382 USD dnevno.

Panamax
Panamax brodovi zabilježili su uglavnom stabilan tjedan. Iznimka je bila istočna obala Južne Amerike, gdje je od sredine tjedna zabilježen rast potaknut jakom potražnjom. Sjeverni Atlantik nije pratio taj trend – stope su varirale ovisno o točki ukrcaja. U Aziji je zabilježena stalna, iako ne spektakularna aktivnost, s posebnim naglaskom na rute iz Australije. Fiksacije uključuju 81.000-dwt brod iz Japana za kružnu vožnju po 11.500 USD i brod od 82.000-dwt za jednogodišnji najam iz Kine po 12.000 USD.

Ultramax/Supramax
Pozitivni pomaci zabilježeni su u oba oceana. U Atlantiku, naročito iz US Gulfa, stope za transatlantske vožnje dosezale su sredinu 20.000-ih USD. U Aziji je također zabilježen rast potražnje. Primjeri uključuju 63.000-dwt brod iz Tianjina za Mediteran po 17.000 USD za prvih 65 dana te 61.000-dwt iz Hong Konga za Singapur po 12.000 USD. Iz Južne Afrike brod je fiksiran za Kinu po 16.000 USD plus balast bonus od 160.000 USD.

Handysize
Tihi tjedan za Handysize sektor. Kontinent i Mediteran bilježe pad aktivnosti, dijelom i zbog pomorskih sajmova. Primjeri uključuju 34.000-dwt iz Zapadnog Mediterana za US Gulf po 7.000 USD, te 39.000-dwt iz Wilmingtona za Maroko po 15.000 USD. U Južnom Atlantiku stope su stabilne – primjer je 38.000-dwt iz Amazone za Mediteran po 17.500 USD. Azijsko tržište ostaje bez većih promjena, sa slabim sentimentom.

MOŽE VAS ZANIMATI

Kilchem Pacific