Kina ide korak dalje u jačanju svoje pomorske industrije: Shanghai Stock Exchange odobrila je dugo očekivano spajanje China State Shipbuilding Corporationa (CSSC) i China Shipbuilding Industry Corporationa (CSIC), čime nastaje najveći brodograđevni div na svijetu.
Prema planu objavljenom 2024. godine, CSSC će izdati nove dionice kako bi preuzeo udjele dioničara CSIC-a. Vrijednost transakcije iznosi 115,2 milijarde juana (oko 16 milijardi američkih dolara), što premašuje polovicu ukupne imovine svake tvrtke, navodi gCaptain.
Nakon dovršetka procesa, CSIC će biti povučen s burze, a CSSC će preuzeti svu njegovu imovinu, obveze, ugovore i zaposlenike. Kombinirani entitet imat će imovinu vrijednu oko 400 milijardi juana (56 milijardi dolara) i godišnje prihode od približno 130 milijardi juana.
Iako se često spominje kako su CSSC i CSIC već bili spojeni 2019. u državno kontroliranu China State Shipbuilding Group, pravni i tržišni entiteti nastavili su djelovati zasebno sve do sada. Ovim potezom, CSSC postaje jedini pravni i operativni nasljednik oba brodogradilišta.
Prema podacima Clarksona, u 2024. godini ove su dvije kompanije zajedno ugovorile 257 brodova ukupne nosivosti 28,61 milijuna DWT, što čini gotovo 17% svjetskih narudžbi. Time Kina dodatno učvršćuje vodeću poziciju u globalnoj brodogradnji.
Po završetku spajanja, China State Shipbuilding Group zadržat će oko 49% vlasništva u novoformiranoj tvrtki, koja će nastaviti poslovati pod imenom CSSC.
Iako je burzovno povjerenstvo dalo zeleno svjetlo, transakcija još uvijek čeka odobrenja regulatornih tijela izvan burze kako bi postala pravno važeća.