OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

Studija ICCT-a: Vrijeme je za globalnu zabranu scrubbera i prelazak na destilate

Međunarodno vijeće za čisti prijevoz (ICCT) objavilo je studiju koja jasno pokazuje da bi globalno smanjenje dopuštene razine sumpora u brodskim gorivima s trenutnih 0,5% na 0,1% donijelo velike koristi – i ljudima i planetu

Sumporni oksidi (SOx), crni ugljik (BC) i čestice PM2.5, koje se ispuštaju iz brodskih motora, uzrokuju oko 36.000 prijevremenih smrti godišnje. Zdravstveni troškovi povezani s time iznose oko 160 milijardi dolara godišnje, piše Safety4Sea.

Prema tri modelirana scenarija iz ICCT-ove analize, smanjenje sumpora na 0,1% rezultiralo bi:

  • padom emisija SOx za 75%–85%,
  • padom PM2.5 za 46%–66%,
  • padom crnog ugljika za 27%–41%.

Najveći učinak pokazuje scenarij u kojem se dopušta samo korištenje destiliranih goriva bez scrubbera, s procjenom da bi se godišnje spriječilo između 3.900 i 4.500 smrti. Ekonomska korist tog pristupa procjenjuje se na 11 milijardi dolara godišnje.

Stručnjaci ističu i da bi stroži standardi potaknuli prelazak na goriva s nultom ili gotovo nultom emisijom stakleničkih plinova (ZNZ), čime bi se smanjio i jaz u cijeni između fosilnih i zelenih goriva.

Unatoč poznatim negativnim učincima, scrubberi – uređaji za ispiranje ispušnih plinova – i dalje se široko koriste. Iako omogućuju ispunjavanje postojećih ograničenja, zapravo produžuju uporabu teških brodskih goriva (HFO), čija upotreba zagađuje i zrak i more.

Ekološki aktivisti, uključujući stručnjaka NABU-a Sönkea Diesenera, oštro kritiziraju scrubbere i pozivaju na njihovu potpunu zabranu. “Scrubberi su loš kompromis – zadržavaju upotrebu prljavih goriva i dodatno onečišćuju more”, istaknuo je Diesener.

Podsjetimo, krajem lipnja je 20 nevladinih organizacija pozvalo OSPAR ministre okoliša da zabrane ispuštanje otpadnih voda iz scrubbera u morski okoliš.

U trenutku kad pomorska industrija traži održive puteve prema dekarbonizaciji, ova studija šalje jasnu poruku: kvaliteta goriva nije samo tehničko pitanje, već i pitanje zdravlja, okoliša i budućnosti same plovidbe.

Međunarodno vijeće za čisti prijevoz (ICCT) objavilo je studiju koja jasno pokazuje da bi globalno smanjenje dopuštene razine sumpora u brodskim gorivima s trenutnih 0,5% na 0,1% donijelo velike koristi – i ljudima i planetu

Sumporni oksidi (SOx), crni ugljik (BC) i čestice PM2.5, koje se ispuštaju iz brodskih motora, uzrokuju oko 36.000 prijevremenih smrti godišnje. Zdravstveni troškovi povezani s time iznose oko 160 milijardi dolara godišnje, piše Safety4Sea.

Prema tri modelirana scenarija iz ICCT-ove analize, smanjenje sumpora na 0,1% rezultiralo bi:

  • padom emisija SOx za 75%–85%,
  • padom PM2.5 za 46%–66%,
  • padom crnog ugljika za 27%–41%.

Najveći učinak pokazuje scenarij u kojem se dopušta samo korištenje destiliranih goriva bez scrubbera, s procjenom da bi se godišnje spriječilo između 3.900 i 4.500 smrti. Ekonomska korist tog pristupa procjenjuje se na 11 milijardi dolara godišnje.

Stručnjaci ističu i da bi stroži standardi potaknuli prelazak na goriva s nultom ili gotovo nultom emisijom stakleničkih plinova (ZNZ), čime bi se smanjio i jaz u cijeni između fosilnih i zelenih goriva.

Unatoč poznatim negativnim učincima, scrubberi – uređaji za ispiranje ispušnih plinova – i dalje se široko koriste. Iako omogućuju ispunjavanje postojećih ograničenja, zapravo produžuju uporabu teških brodskih goriva (HFO), čija upotreba zagađuje i zrak i more.

Ekološki aktivisti, uključujući stručnjaka NABU-a Sönkea Diesenera, oštro kritiziraju scrubbere i pozivaju na njihovu potpunu zabranu. “Scrubberi su loš kompromis – zadržavaju upotrebu prljavih goriva i dodatno onečišćuju more”, istaknuo je Diesener.

Podsjetimo, krajem lipnja je 20 nevladinih organizacija pozvalo OSPAR ministre okoliša da zabrane ispuštanje otpadnih voda iz scrubbera u morski okoliš.

U trenutku kad pomorska industrija traži održive puteve prema dekarbonizaciji, ova studija šalje jasnu poruku: kvaliteta goriva nije samo tehničko pitanje, već i pitanje zdravlja, okoliša i budućnosti same plovidbe.

MOŽE VAS ZANIMATI

Kilchem Pacific