Iako je curenje goriva brzo zaustavljeno, obalna katastrofa uzrokovana mikrozagađenjem i nasukanim kontejnerima rezultirala je povijesnom tužbom i blokadom MSC-ovog broda u Indiji.
Indijske vlasti odlučile su pravnim putem tražiti odgovornost kompanije MSC nakon potonuća kontejnerskog broda MSC Elsa 3 krajem svibnja u vodama blizu Kerale. Visoki sud naredio je privremeno zadržavanje broda MSC Akiteta II koji se zatekao u luci Vizhinjam kao sredstvo osiguranja dok MSC ne položi jamčevinu, piše The Maritime Executive.
Riječ je o tužbi vrijednoj ukupno 1,1 milijardu dolara. Od toga, milijarda se odnosi na štetu prouzročenu onečišćenjem, 44 milijuna dolara za obnovu okoliša te 61,3 milijuna za ekonomski gubitak lokalne ribarske zajednice. Država Kerala tvrdi da incident ima dugoročne posljedice po gospodarstvo, okoliš i povjerenje u pomorski promet na tom području.
Update :⁰Liberian container vessel MSC ELSA 3 sank off Kochi today. A coordinated response by @IndiaCoastGuard and @indiannavy ensured safe rescue of all 24 crew members.
— PRO Defence Kochi (@DefencePROkochi) May 25, 2025
ICG rescued 21 personnel; 3 senior crew were evacuated by #INSSujata in a prompt daring naval operation.… https://t.co/DL7GYWigSr pic.twitter.com/58BL0DZZ5Q
Iako je količina izlivene nafte bila ograničena i brzo zaustavljena zahvaljujući roniocima koji su zatvorili spremnike, šteta je već bila učinjena. Do sada je s obale skupljeno između 450 i 500 tona plastičnih granulata (nurdles), a pronađene su i uginule životinje – uključujući dupina i kita – za koje se sumnja da su stradale zbog izloženosti mikrozagađivačima.
Od 643 kontejnera koji su se nalazili na brodu, izvučeno ih je tek 61. Ostatak predstavlja prijetnju podmorju i obali. Mediji navode da su u tijeku istrage o mogućim sigurnosnim propustima na brodu, osobito u pogledu nepravilnog rukovanja i osiguravanja tereta. Kapetan i posada broda i dalje su u Kochiju gdje se protiv njih vodi kazneni postupak zbog nemara.
Sud je dopustio da MSC Akiteta II nastavi ukrcaj i iskrcaj tereta, ali brod ne smije napustiti luku do polaganja jamstva. Slično je bilo i u prethodnim slučajevima gdje su drugi MSC brodovi bili zadržani dok nisu ispunjeni uvjeti suda.
U međuvremenu, radovi na olupini MSC Elsa 3 stagniraju. Nakon što je prvi dio operacije završen – uključujući zatvaranje spremnika – MSC je odlučio promijeniti izvođača radova. Nova tvrtka SMIT već je poslala plan rada te najavila dolazak opreme i ronilaca krajem srpnja. Početak operacija na olupini planira se za kolovoz, a cilj je ispumpavanje preostalog goriva iz brodskih spremnika – ukoliko vremenski uvjeti to dopuste.