HD Hyundai vidi Maroko kao stratešku odskočnu dasku za osvajanje europskih i atlantskih tržišta u jeku domaće prezasićenosti
HD Hyundai planira ulazak u Maroko kroz 30-godišnje koncesijsko pravo za vodeće brodogradilište u Casablanci, u sklopu šireg plana globalnog širenja.
S obzirom na to da su domaća južnokorejska brodogradilišta dosegnula maksimalne kapacitete, a narudžbe premašuju 450 brodova s rokovima isporuke do gotovo tri godine, HD Hyundai traži alternativne proizvodne lokacije, navodi Splash247.
Njihov najnoviji cilj je brodogradilište u Casablanci, koje bi s površinom od 210.000 kvadratnih metara trebalo postati najveće u Africi. Prema planu, lokacija će biti opremljena dizalicama, dokovima i kopnenim pogonima, a operativna prava nudi marokanska Nacionalna lučka agencija na razdoblje od 30 godina.
Iako Maroko trenutno posjeduje samo 16 trgovačkih brodova, zemlja je zacrtala ambiciozan cilj – povećati flotu na 100 brodova do 2040. godine. To otvara priliku za značajne lokalne narudžbe, a uz atraktivnu atlantsku poziciju, Casablanca se nameće kao potencijalna servisna točka i za europske i transatlantske brodare.
HD Hyundai ovaj potez vidi kao dio šire strategije, kojom kroz partnerstva s pomorskim tržištima u razvoju nastoji proširiti svoju prisutnost izvan Azije. Tvrtka već ima operacije u Vijetnamu i na Filipinima, a u novije vrijeme intenzivira suradnju s Indijom i SAD-om – uključujući sporazume s indijskim brodogradilištem Cochin i američkom offshore kompanijom Edison Chouest.
Za južnokorejskog giganta ovo je prilika ne samo za rasterećenje matičnih kapaciteta, već i za dugoročnu prisutnost u regiji koja doživljava infrastrukturni i trgovački uzlet.