Najveći japanski kruzer ikad, Asuka III, svečano je imenovan u Yokohami, najavljujući novu eru LNG pogona i zelene tehnologije u azijskom cruising segmentu.
Kruzer Asuka III, u vlasništvu tvrtke NYK Cruises, svečano je imenovan 11. srpnja u Osanbashi terminalu u Yokohami. S bruto tonažom od 52.265 GT i duljinom od 230 metara, riječ je o najvećem putničkom brodu ikad izgrađenom pod japanskom zastavom, i prvom takvom projektu u posljednje 34 godine, piše Offshore Energy.
Tri dana nakon imenovanja, brod je prvi put opskrbljen ukapljenim prirodnim plinom (LNG) u luci Hakata. Opskrbu je obavio KEYS Azalea, prvi japanski dual-fuel brod za bunkering, što je ujedno bio i prvi LNG bunkering za jedan kruzer u Japanu.
Asuka III, koja uz LNG može koristiti i MGO te HFO, kreće na svoje prvo putovanje 20. srpnja, nakon čega će posjetiti ukupno 30 japanskih luka (bez Yokohame). Brod se pridružuje postojećem kruzeru Asuka II, što je prvi put da NYK Cruises upravlja s dva kruzera istovremeno.
Opremljena sustavima POD propulzije i dinamičkog pozicioniranja (DP), Asuka III je prvi japanski kruzer s takvom tehnologijom. Također, brod ima sustav shore power (AMP), omogućujući priključenje na kopnenu električnu mrežu dok je u luci – što dodatno smanjuje emisije i zagađenje zraka.
NYK Cruises naglašava kako će korištenje LNG-a znatno smanjiti emisije stakleničkih plinova te štetnih spojeva sumpora (SOx) i dušika (NOx), što ovaj brod čini važnim iskorakom prema održivijem pomorstvu.
Izgradnja broda započela je sredinom 2023., a isporučen je vlasniku u travnju 2025. Tijekom putovanja prema Japanu, obavljeno je prvo LNG bunkering punjenje u Singapuru, dok je japansko punjenje u lipnju bilo povijesni trenutak za domaći LNG sektor.