OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

Tri godine na vezu zbog ruskih sankcija – kontejneraši napokon pušteni s Malte

Dva kontejnerska broda, bivši MSC Bilbao i MSC Valencia, napokon su oslobođena iz trogodišnjeg zadržavanja u luci Valletta na Malti, gdje su stajali od 2022. godine zbog povezanosti s ruskom državnom leasing kompanijom GTLK, koja se našla pod međunarodnim sankcijama.

Oba broda kapaciteta 8.204 TEU, izgrađena 2007. godine, bila su prethodno u floti Mediterranean Shipping Company (MSC), ali su zbog vlasničkih veza s GTLK-om ostali zadržani na Malti. GTLK je od 2022. godine pod sankcijama američkog Ureda za kontrolu strane imovine (OFAC), kao dio šireg paketa mjera protiv ruskih državnih entiteta nakon početka rata u Ukrajini, navodi Splash247.

Međutim, 7. srpnja 2025., došlo je do službenog prijenosa vlasništva na novu kompaniju – TSC – koja prema dostupnim podacima nema nikakve veze s Rusijom. Brodovi su pritom i preimenovani: MSC Bilbao sada nosi ime TSC Dorado, a MSC Valencia postala je TSC London.

Novi vlasnik, kako se navodi, povezan je s njemačkom brodarskom kompanijom Hammonia Reederei, što je omogućilo potpuno uklanjanje rizika sankcija i oslobađanje brodova iz malteške luke.

GTLK se u posljednje tri godine našao pod povećalom zbog brojnih plovila i zrakoplova koji su bili zamrznuti diljem Europe. Brojni brodovi su od tada preprodani, reflagirani ili jednostavno zadržani zbog neriješenog vlasničkog statusa. Slučaj ova dva kontejneraša jedan je od najdugotrajnijih primjera iz pomorskog sektora.

Za sada nije poznato hoće li MSC ponovno unajmiti ova plovila u charter aranžmanu, ili će novi vlasnici potražiti druge komercijalne partnere.

Dva kontejnerska broda, bivši MSC Bilbao i MSC Valencia, napokon su oslobođena iz trogodišnjeg zadržavanja u luci Valletta na Malti, gdje su stajali od 2022. godine zbog povezanosti s ruskom državnom leasing kompanijom GTLK, koja se našla pod međunarodnim sankcijama.

Oba broda kapaciteta 8.204 TEU, izgrađena 2007. godine, bila su prethodno u floti Mediterranean Shipping Company (MSC), ali su zbog vlasničkih veza s GTLK-om ostali zadržani na Malti. GTLK je od 2022. godine pod sankcijama američkog Ureda za kontrolu strane imovine (OFAC), kao dio šireg paketa mjera protiv ruskih državnih entiteta nakon početka rata u Ukrajini, navodi Splash247.

Međutim, 7. srpnja 2025., došlo je do službenog prijenosa vlasništva na novu kompaniju – TSC – koja prema dostupnim podacima nema nikakve veze s Rusijom. Brodovi su pritom i preimenovani: MSC Bilbao sada nosi ime TSC Dorado, a MSC Valencia postala je TSC London.

Novi vlasnik, kako se navodi, povezan je s njemačkom brodarskom kompanijom Hammonia Reederei, što je omogućilo potpuno uklanjanje rizika sankcija i oslobađanje brodova iz malteške luke.

GTLK se u posljednje tri godine našao pod povećalom zbog brojnih plovila i zrakoplova koji su bili zamrznuti diljem Europe. Brojni brodovi su od tada preprodani, reflagirani ili jednostavno zadržani zbog neriješenog vlasničkog statusa. Slučaj ova dva kontejneraša jedan je od najdugotrajnijih primjera iz pomorskog sektora.

Za sada nije poznato hoće li MSC ponovno unajmiti ova plovila u charter aranžmanu, ili će novi vlasnici potražiti druge komercijalne partnere.

MOŽE VAS ZANIMATI

Kilchem Pacific