OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

Rusija zatvara pomorski prostor: Putin potpisao uredbu o strogom nadzoru stranih brodova

Niz sabotaža na tankere povezan s ruskim izvozom nafte potaknuo je Moskvu na nezapamćenu kontrolu nad stranim brodovima u vlastitim lukama.

Svi strani brodovi koji uplovljavaju u ruske luke odsad moraju prethodno dobiti odobrenje od Savezne službe sigurnosti (FSB), prema novoj uredbi koju je 22. srpnja potpisao predsjednik Vladimir Putin, piše Splash247.

HTML Code here

Odluka stupa na snagu odmah, a odnosi se na sve plovne jedinice koje dolaze iz inozemnih luka. Dosad su ovakve sigurnosne provjere bile ograničene samo na brodove koji uplovljavaju blizu ruskih vojnih baza. Sada će FSB, u suradnji s kapetanima luka, izdavati službena odobrenja za sve takve dolaske.

Premda iz Kremlja nije dan službeni razlog ove mjere, u dekretu se poziva na ustavne odredbe povezane s vojnim stanjem, što upućuje na regionalne zakone koji su na snazi u područjima blizu Ukrajine.

Ova odluka dolazi nakon niza misterioznih eksplozija koje su pogodile tankere povezane s ruskom naftnom i plinskom trgovinom – i to daleko izvan teritorijalnih voda Rusije. Najnoviji incident dogodio se ranije ovog mjeseca, kada je tanker Eco Wizard kompanije StealthGas pretrpio oštećenja u luci Ust-Luga. Iako je službeno priopćenje govorilo o „manjem curenju“, inspekcija je otkrila ozbiljne štete na trupu koje upućuju na vanjsku eksploziju.

Slični incidenti zabilježeni su i ranije – tanker Koala u veljači i Vilamoura u lipnju, oba nakon uplovljavanja u ruske luke. U Sredozemlju su pogođeni i brodovi Seajewel, Seacharm i Grace Ferrum, za koje se sumnja da su žrtve mina s vremenskim odgodom ili magnetskih limpet eksploziva.

U prosincu 2024., ruski teretni brod Ursa Major potonuo je nakon eksplozije u zapadnom Sredozemlju. Iako vlasti često umanjuju značaj ovih događaja, sve je više analitičara koji smatraju da se radi o koordiniranoj kampanji protiv ruskog izvoza fosilnih goriva.

FSUE Rosmorport, državna tvrtka zadužena za lučku infrastrukturu, objavila je prošlog tjedna natječaj vrijedan 39,5 milijuna dolara za podvodne inspekcije brodova u ključnim lukama Baltičkog mora.

Upozorenje je izdao i Ambrey, međunarodni centar za sigurnost plovidbe, koji savjetuje brodare da procijene ratne rizike prije svakog uplovljavanja u ruske luke, kao i dodatne provjere svih čarter ugovora.

Niz sabotaža na tankere povezan s ruskim izvozom nafte potaknuo je Moskvu na nezapamćenu kontrolu nad stranim brodovima u vlastitim lukama.

Svi strani brodovi koji uplovljavaju u ruske luke odsad moraju prethodno dobiti odobrenje od Savezne službe sigurnosti (FSB), prema novoj uredbi koju je 22. srpnja potpisao predsjednik Vladimir Putin, piše Splash247.

Odluka stupa na snagu odmah, a odnosi se na sve plovne jedinice koje dolaze iz inozemnih luka. Dosad su ovakve sigurnosne provjere bile ograničene samo na brodove koji uplovljavaju blizu ruskih vojnih baza. Sada će FSB, u suradnji s kapetanima luka, izdavati službena odobrenja za sve takve dolaske.

HTML Code here

Premda iz Kremlja nije dan službeni razlog ove mjere, u dekretu se poziva na ustavne odredbe povezane s vojnim stanjem, što upućuje na regionalne zakone koji su na snazi u područjima blizu Ukrajine.

Ova odluka dolazi nakon niza misterioznih eksplozija koje su pogodile tankere povezane s ruskom naftnom i plinskom trgovinom – i to daleko izvan teritorijalnih voda Rusije. Najnoviji incident dogodio se ranije ovog mjeseca, kada je tanker Eco Wizard kompanije StealthGas pretrpio oštećenja u luci Ust-Luga. Iako je službeno priopćenje govorilo o „manjem curenju“, inspekcija je otkrila ozbiljne štete na trupu koje upućuju na vanjsku eksploziju.

Slični incidenti zabilježeni su i ranije – tanker Koala u veljači i Vilamoura u lipnju, oba nakon uplovljavanja u ruske luke. U Sredozemlju su pogođeni i brodovi Seajewel, Seacharm i Grace Ferrum, za koje se sumnja da su žrtve mina s vremenskim odgodom ili magnetskih limpet eksploziva.

U prosincu 2024., ruski teretni brod Ursa Major potonuo je nakon eksplozije u zapadnom Sredozemlju. Iako vlasti često umanjuju značaj ovih događaja, sve je više analitičara koji smatraju da se radi o koordiniranoj kampanji protiv ruskog izvoza fosilnih goriva.

FSUE Rosmorport, državna tvrtka zadužena za lučku infrastrukturu, objavila je prošlog tjedna natječaj vrijedan 39,5 milijuna dolara za podvodne inspekcije brodova u ključnim lukama Baltičkog mora.

Upozorenje je izdao i Ambrey, međunarodni centar za sigurnost plovidbe, koji savjetuje brodare da procijene ratne rizike prije svakog uplovljavanja u ruske luke, kao i dodatne provjere svih čarter ugovora.

MOŽE VAS ZANIMATI