OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

Rusija zatvara pomorski prostor: Putin potpisao uredbu o strogom nadzoru stranih brodova

Niz sabotaža na tankere povezan s ruskim izvozom nafte potaknuo je Moskvu na nezapamćenu kontrolu nad stranim brodovima u vlastitim lukama.

Svi strani brodovi koji uplovljavaju u ruske luke odsad moraju prethodno dobiti odobrenje od Savezne službe sigurnosti (FSB), prema novoj uredbi koju je 22. srpnja potpisao predsjednik Vladimir Putin, piše Splash247.

Odluka stupa na snagu odmah, a odnosi se na sve plovne jedinice koje dolaze iz inozemnih luka. Dosad su ovakve sigurnosne provjere bile ograničene samo na brodove koji uplovljavaju blizu ruskih vojnih baza. Sada će FSB, u suradnji s kapetanima luka, izdavati službena odobrenja za sve takve dolaske.

Premda iz Kremlja nije dan službeni razlog ove mjere, u dekretu se poziva na ustavne odredbe povezane s vojnim stanjem, što upućuje na regionalne zakone koji su na snazi u područjima blizu Ukrajine.

Ova odluka dolazi nakon niza misterioznih eksplozija koje su pogodile tankere povezane s ruskom naftnom i plinskom trgovinom – i to daleko izvan teritorijalnih voda Rusije. Najnoviji incident dogodio se ranije ovog mjeseca, kada je tanker Eco Wizard kompanije StealthGas pretrpio oštećenja u luci Ust-Luga. Iako je službeno priopćenje govorilo o „manjem curenju“, inspekcija je otkrila ozbiljne štete na trupu koje upućuju na vanjsku eksploziju.

Slični incidenti zabilježeni su i ranije – tanker Koala u veljači i Vilamoura u lipnju, oba nakon uplovljavanja u ruske luke. U Sredozemlju su pogođeni i brodovi Seajewel, Seacharm i Grace Ferrum, za koje se sumnja da su žrtve mina s vremenskim odgodom ili magnetskih limpet eksploziva.

U prosincu 2024., ruski teretni brod Ursa Major potonuo je nakon eksplozije u zapadnom Sredozemlju. Iako vlasti često umanjuju značaj ovih događaja, sve je više analitičara koji smatraju da se radi o koordiniranoj kampanji protiv ruskog izvoza fosilnih goriva.

FSUE Rosmorport, državna tvrtka zadužena za lučku infrastrukturu, objavila je prošlog tjedna natječaj vrijedan 39,5 milijuna dolara za podvodne inspekcije brodova u ključnim lukama Baltičkog mora.

Upozorenje je izdao i Ambrey, međunarodni centar za sigurnost plovidbe, koji savjetuje brodare da procijene ratne rizike prije svakog uplovljavanja u ruske luke, kao i dodatne provjere svih čarter ugovora.

Niz sabotaža na tankere povezan s ruskim izvozom nafte potaknuo je Moskvu na nezapamćenu kontrolu nad stranim brodovima u vlastitim lukama.

Svi strani brodovi koji uplovljavaju u ruske luke odsad moraju prethodno dobiti odobrenje od Savezne službe sigurnosti (FSB), prema novoj uredbi koju je 22. srpnja potpisao predsjednik Vladimir Putin, piše Splash247.

Odluka stupa na snagu odmah, a odnosi se na sve plovne jedinice koje dolaze iz inozemnih luka. Dosad su ovakve sigurnosne provjere bile ograničene samo na brodove koji uplovljavaju blizu ruskih vojnih baza. Sada će FSB, u suradnji s kapetanima luka, izdavati službena odobrenja za sve takve dolaske.

Premda iz Kremlja nije dan službeni razlog ove mjere, u dekretu se poziva na ustavne odredbe povezane s vojnim stanjem, što upućuje na regionalne zakone koji su na snazi u područjima blizu Ukrajine.

Ova odluka dolazi nakon niza misterioznih eksplozija koje su pogodile tankere povezane s ruskom naftnom i plinskom trgovinom – i to daleko izvan teritorijalnih voda Rusije. Najnoviji incident dogodio se ranije ovog mjeseca, kada je tanker Eco Wizard kompanije StealthGas pretrpio oštećenja u luci Ust-Luga. Iako je službeno priopćenje govorilo o „manjem curenju“, inspekcija je otkrila ozbiljne štete na trupu koje upućuju na vanjsku eksploziju.

Slični incidenti zabilježeni su i ranije – tanker Koala u veljači i Vilamoura u lipnju, oba nakon uplovljavanja u ruske luke. U Sredozemlju su pogođeni i brodovi Seajewel, Seacharm i Grace Ferrum, za koje se sumnja da su žrtve mina s vremenskim odgodom ili magnetskih limpet eksploziva.

U prosincu 2024., ruski teretni brod Ursa Major potonuo je nakon eksplozije u zapadnom Sredozemlju. Iako vlasti često umanjuju značaj ovih događaja, sve je više analitičara koji smatraju da se radi o koordiniranoj kampanji protiv ruskog izvoza fosilnih goriva.

FSUE Rosmorport, državna tvrtka zadužena za lučku infrastrukturu, objavila je prošlog tjedna natječaj vrijedan 39,5 milijuna dolara za podvodne inspekcije brodova u ključnim lukama Baltičkog mora.

Upozorenje je izdao i Ambrey, međunarodni centar za sigurnost plovidbe, koji savjetuje brodare da procijene ratne rizike prije svakog uplovljavanja u ruske luke, kao i dodatne provjere svih čarter ugovora.

MOŽE VAS ZANIMATI

Kilchem Pacific