OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

Kapetan potonulog tankera Volgoneft 239 plovio s istek­lom licencom

Ruska državna agencija za zaštitu okoliša Rosprirodnadzor ovoga je tjedna iznijela nove optužbe protiv operatera tankera Volgoneft, tvrdeći pred sudom da je jedan od kapetana imao istek­lu dozvolu za plovidbu. Riječ je o kapetanu broda Volgoneft 239, koji je nasukan u prosincu 2024. u blizini Kerčkog tjesnaca tijekom jake zimske oluje.

Istovremeno, tanker Volgoneft 212 potonuo je u istom razdoblju s 4.300 tona teškog goriva na brodu. Ukupno je u tim dvama incidentima ispušteno više od 4.500 tona teškog goriva u Crno more. Nekoliko dana kasnije, i treći tanker istog operatera (Volgoneft 109) prijavio je curenje nafte dok je bio privezan u luci, navodi The Maritime Executive.

Sudski dokumenti navode kako Volgoneft nije imao valjanu certifikaciju za plovidbu izvan unutarnjih voda tijekom zimskih mjeseci. Brodovi su građeni prema dizajnu iz 1950-ih, prvenstveno za plovidbu rijekama i mirnijim vodama. Svaki brod je dug oko 133 metra i nosivosti između 4.000 i 5.000 tona, s projektiranim sigurnosnim limitom mora do 2 m. No, u trenutku incidenta, tanker Volgoneft 239 navodno se suočavao s valovima većim od 7 m.

Lokalne vlasti u regiji Anapa tvrde da su već potrošile preko 211 milijuna rubalja (oko 2,7 milijuna dolara) na sanaciju, uključujući uklanjanje 200.000 tona onečišćenog pijeska i čišćenje više od 500 kilometara obale. Grad Anapa pokrenuo je vlastitu tužbu protiv brodara, a Ukrajina je najavila da će također tražiti naknadu za štetu nastalu zbog izlivene nafte.

Kao odgovor na incidente, Rusija je u veljači 2025. pokrenula sveobuhvatnu inspekciju svih sovjetskih riječnih i obalnih tankera građenih 1960-ih i 1970-ih. Ukupno više od 500 brodova neće se moći vratiti u promet dok ne prođu tehnički pregled.

Ruska državna agencija za zaštitu okoliša Rosprirodnadzor ovoga je tjedna iznijela nove optužbe protiv operatera tankera Volgoneft, tvrdeći pred sudom da je jedan od kapetana imao istek­lu dozvolu za plovidbu. Riječ je o kapetanu broda Volgoneft 239, koji je nasukan u prosincu 2024. u blizini Kerčkog tjesnaca tijekom jake zimske oluje.

Istovremeno, tanker Volgoneft 212 potonuo je u istom razdoblju s 4.300 tona teškog goriva na brodu. Ukupno je u tim dvama incidentima ispušteno više od 4.500 tona teškog goriva u Crno more. Nekoliko dana kasnije, i treći tanker istog operatera (Volgoneft 109) prijavio je curenje nafte dok je bio privezan u luci, navodi The Maritime Executive.

Sudski dokumenti navode kako Volgoneft nije imao valjanu certifikaciju za plovidbu izvan unutarnjih voda tijekom zimskih mjeseci. Brodovi su građeni prema dizajnu iz 1950-ih, prvenstveno za plovidbu rijekama i mirnijim vodama. Svaki brod je dug oko 133 metra i nosivosti između 4.000 i 5.000 tona, s projektiranim sigurnosnim limitom mora do 2 m. No, u trenutku incidenta, tanker Volgoneft 239 navodno se suočavao s valovima većim od 7 m.

Lokalne vlasti u regiji Anapa tvrde da su već potrošile preko 211 milijuna rubalja (oko 2,7 milijuna dolara) na sanaciju, uključujući uklanjanje 200.000 tona onečišćenog pijeska i čišćenje više od 500 kilometara obale. Grad Anapa pokrenuo je vlastitu tužbu protiv brodara, a Ukrajina je najavila da će također tražiti naknadu za štetu nastalu zbog izlivene nafte.

Kao odgovor na incidente, Rusija je u veljači 2025. pokrenula sveobuhvatnu inspekciju svih sovjetskih riječnih i obalnih tankera građenih 1960-ih i 1970-ih. Ukupno više od 500 brodova neće se moći vratiti u promet dok ne prođu tehnički pregled.

MOŽE VAS ZANIMATI

Kilchem Pacific