MSC kreće u najveću zamjenu svoje mreže feedera, s planom koji uključuje gradnju do 120 brodova nosivosti između 1.100 i 5.000 TEU
Prema podacima brodarskog brokera Braemara, Mediterranean Shipping Company (MSC), najveći svjetski kontejnerski prijevoznik, priprema megaprojekt obnove svoje flote manjih kontejneraša – takozvanih feedera. Očekuje se da će se radi o narudžbi između 100 i 120 brodova koji će zamijeniti stariju flotu, prosječne starosti 22 godine, navodi Splash247.
Većina brodova koji bi trebali biti zamijenjeni trenutno su u vlasništvu MSC-a i koriste se za povezivanje manjih luka s glavnim hubovima. S obzirom da će do trenutka isporuke novi brodovi zamijeniti jedinice starije od 25 godina, analitičari smatraju kako se radi o strateški opravdanom potezu.
Isporuke bi se trebale protegnuti sve do 2029. godine, a očekuje se da će većina brodova biti izgrađena u kineskim brodogradilištima.
Uz ovu obnovu, MSC nastavlja rušiti rekorde – u nadolazećim mjesecima tvrtka će postati prvi prijevoznik u povijesti koji prelazi prag od 7 milijuna TEU operativnog kapaciteta. U posljednjih deset godina, MSC je gotovo utrostručio veličinu svoje flote zahvaljujući velikom broju novogradnji, ali i agresivnoj kupnji brodova na second-hand tržištu.
Ovakav rast utjecao je i na pomorski profil Švicarske – zemlje bez izlaza na more. Zahvaljujući MSC-u, Švicarska je početkom 2025. zauzela deveto mjesto na ljestvici deset najvećih brodarskih nacija prema ukupnoj vrijednosti flote, prema podacima analitičke platforme VesselsValue. Uz kontejnerske, tome pridonosi i MSC-ova flota kruzera.
Očekuje se da će nadolazeće feeder jedinice biti opremljene suvremenom tehnologijom i većom energetski učinkovitošću, kako bi odgovarale novim ekološkim standardima i zahtjevima tržišta.