OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

Raste crna lista zastava: flote Gambia, Sao Tome i Comoros pod povećalom

Afričke državne zastave sve češće se pojavljuju na brodovima koji sudjeluju u tamnim i sankcioniranim operacijama. Prema najnovijim podacima Clarksons Researcha, registri Comorosa, Gambije i Sao Tomea bilježe nevjerojatan porast flota – više od 200% u nekim slučajevima.

Comoros je sada druga najveća pomorska zastava u Africi, s čak 595 brodova – u prosjeku starih 30 godina – što je povećanje od 251% samo ove godine. Gambija je porasla za 231%, a Sao Tome za gotovo 94%. Većina tih brodova dolazi iz tzv. tamne flote – mreže tankera koji prevoze sankcioniranu naftu iz Rusije, Irana i Venezuele.

Nedavno su EU i Velika Britanija uvele sankcije protiv tvrtke Intershipping Services sa sjedištem u UAE-u, koja upravlja registrima Gabona i Comorosa. Ove dvije zastave već godinama privlače pozornost zbog sigurnosnih propusta, izbjegavanja inspekcija i velikog broja napuštenih posada – što redovito bilježi i ITF.

Posebno Comoros nosi reputaciju visoko rizične zastave. Nalazi se na crnoj listi Paris MoU-a, označena je crvenom oznakom američke Obalne straže, a gotovo neizostavno se pojavljuje u izvješćima o izbjegavanju sankcija i ilegalnoj trgovini.

Novi slučaj dolazi iz Benina, gdje su dva VLCC-a – Azelia i Flora – lažno prijavljeni pod beninskom zastavom, iako ju je IMO označio kao lažnu. Oba broda prethodno su bila pod panamskom zastavom, ali su izgubila registraciju nakon što su ih američke vlasti (OFAC) sankcionirale zbog sudjelovanja u iranskom izvozu nafte.

Osim Comorosa i Gabona, u posljednjih devet mjeseci otkrivene su zloupotrebe registara i u državama poput Arube, Curaçaa, Gvajane, Gvineje, Eswatinija, Malavija i St. Maartena. Sve to ukazuje na rastuću mrežu tzv. zastava pogodnosti koje se koriste za prikrivanje pravog vlasništva, izbjegavanje inspekcija i opasne operacije koje direktno utječu na sigurnost posade i okoliša.

Afričke državne zastave sve češće se pojavljuju na brodovima koji sudjeluju u tamnim i sankcioniranim operacijama. Prema najnovijim podacima Clarksons Researcha, registri Comorosa, Gambije i Sao Tomea bilježe nevjerojatan porast flota – više od 200% u nekim slučajevima.

Comoros je sada druga najveća pomorska zastava u Africi, s čak 595 brodova – u prosjeku starih 30 godina – što je povećanje od 251% samo ove godine. Gambija je porasla za 231%, a Sao Tome za gotovo 94%. Većina tih brodova dolazi iz tzv. tamne flote – mreže tankera koji prevoze sankcioniranu naftu iz Rusije, Irana i Venezuele.

Nedavno su EU i Velika Britanija uvele sankcije protiv tvrtke Intershipping Services sa sjedištem u UAE-u, koja upravlja registrima Gabona i Comorosa. Ove dvije zastave već godinama privlače pozornost zbog sigurnosnih propusta, izbjegavanja inspekcija i velikog broja napuštenih posada – što redovito bilježi i ITF.

Posebno Comoros nosi reputaciju visoko rizične zastave. Nalazi se na crnoj listi Paris MoU-a, označena je crvenom oznakom američke Obalne straže, a gotovo neizostavno se pojavljuje u izvješćima o izbjegavanju sankcija i ilegalnoj trgovini.

Novi slučaj dolazi iz Benina, gdje su dva VLCC-a – Azelia i Flora – lažno prijavljeni pod beninskom zastavom, iako ju je IMO označio kao lažnu. Oba broda prethodno su bila pod panamskom zastavom, ali su izgubila registraciju nakon što su ih američke vlasti (OFAC) sankcionirale zbog sudjelovanja u iranskom izvozu nafte.

Osim Comorosa i Gabona, u posljednjih devet mjeseci otkrivene su zloupotrebe registara i u državama poput Arube, Curaçaa, Gvajane, Gvineje, Eswatinija, Malavija i St. Maartena. Sve to ukazuje na rastuću mrežu tzv. zastava pogodnosti koje se koriste za prikrivanje pravog vlasništva, izbjegavanje inspekcija i opasne operacije koje direktno utječu na sigurnost posade i okoliša.

MOŽE VAS ZANIMATI

Kilchem Pacific