Unatoč padu prometa generalnog i rasutog tereta, grupa Luka Rijeka završila je prvo polugodište s konsolidiranom dobiti od 4,13 milijuna eura. Taj rezultat zahvaljuje se gotovo isključivo rastu kontejnerskog prometa na terminalu Jadranska vrata, gdje Luka Rijeka ima 49 posto vlasništva. Ukupno je u grupi prekrcano nešto više od 3 milijuna tona tereta, od čega 76 posto otpada na kontejnere, koji su zabilježili rast od 15 posto.
Matično društvo, međutim, poslovalo je s gubitkom od 1,04 milijuna eura. Iako je kontejnerski promet i tu porastao za čak 37 posto, količina nije bila dovoljna da pokrije značajan pad u segmentima rasutog i generalnog tereta, piše Novi List.
Najveći pad generalnog tereta bilježi se kod metalnih i čeličnih proizvoda zbog slabije industrijske aktivnosti u Europi. Dodatno su pala i kretanja frigo tereta te prekrcaj stoke, čemu su doprinijele i veterinarske zabrane iz Mađarske.
Kod rasutog tereta zabilježen je pad od čak 27 posto. Slabija žetva, pad cijena žitarica, manja potražnja za ugljenom i niže cijene starog željeza značajno su utjecali na promet.
Unatoč izazovima, predsjednik Uprave Duško Grabovac ističe kako se u srpnju već vide pozitivni pomaci. Poseban potencijal vidi u novom segmentu – prekrcaju osobnih i dostavnih vozila – koji je već započeo dolaskom prva dva broda. Uz to, očekuje se pozitivan efekt početka rada novog terminala Rijeka Gateway.
Ulaganja nisu stala – u proširenje kontejnerskog depoa Škrljevo uloženo je dosad 3,4 milijuna eura, a projekt obuhvaća dodatne platoe za kontejnere i prateću infrastrukturu. Planira se i gradnja sunčane elektrane na Škrljevu.
U Bakru se zamjenjuju dotrajale dizalice. Prva reparirana rabljena dizalica iz Splita već je u funkciji, a druga bi trebala biti montirana do kraja godine.