OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

Zajednička CIC inspekcija Paris i Tokyo MoU-a od rujna cilja BWM sustave

Svi brodovi koji plove kroz nadležnosti Paris i Tokyo MoU mogu očekivati detaljnu provjeru balastnih sustava, dokumentacije i obuke posade u nadolazećem razdoblju.

Od 1. rujna do 30. studenog 2025. godine provest će se nova Koncentrirana Inspekcijska Kampanja (CIC) u organizaciji Port State Control režima, s fokusom na usklađenost s međunarodnim propisima o upravljanju balastnim vodama (BWM). Kampanju provode Paris i Tokyo MoU, a očekuje se sudjelovanje i ostalih PSC režima, piše Safety4Sea.

Balastne vode već godinama predstavljaju ekološki i sigurnosni izazov, a novi ciklus inspekcija bit će usmjeren na provjeru ispravnosti balastnih sustava, evidencije u brodskom dnevniku te obuku i spremnost posade. Kao i svake godine, PSC inspekcije neće biti ograničene isključivo na ovu temu, no svi brodovi mogu očekivati da će se BWM sustavi detaljno provjeravati već pri prvom zaustavljanju u luci članici MoU-a.

Najčešće uočene nepravilnosti

Prema podacima DNV-a za 2024. i 2025., inspektori su najčešće pronalazili sljedeće nedostatke:

  • Upotreba elektroničkog balastnog dnevnika bez odobrenja zastave
  • Pogrešni, nepotpuni ili neusklađeni zapisi u balastnom dnevniku
  • Neusklađenost između zapisa u dnevniku i stvarnih operacija sustava
  • Korištenje zastarjele verzije dnevnika
  • Kvarovi BWMS sustava koji nisu prijavljeni nadležnima
  • Nedostatak dokumentiranih mjera u slučaju kvara sustava
  • Zastarjele ili nedosljedne informacije u BWM planovima (npr. kontakt osobe, metode tretmana, luka upisa)

Poseban naglasak inspektori će stavljati na operativne aspekte – kao što su sposobnost posade da objasni proceduru, pravilno vođenje zapisa te planiranje alternativnih mjera u slučaju kvara sustava.

Preporuke za brodare

Vlasnici i upravitelji brodova trebaju:

  • Provjeriti tehničku ispravnost BWMS sustava
  • Osigurati da su svi zapisi ažurni, potpuni i potpisani
  • Osigurati posadi osnovnu i naprednu obuku vezanu za BWM postupke
  • Informirati kapetane i časnike o predstojećoj CIC kampanji

Očekuje se da će Paris i Tokyo MoU objaviti dodatni upitnik i smjernice početkom kolovoza, koji će detaljnije opisati točke provjere.

Svi brodovi koji plove kroz nadležnosti Paris i Tokyo MoU mogu očekivati detaljnu provjeru balastnih sustava, dokumentacije i obuke posade u nadolazećem razdoblju.

Od 1. rujna do 30. studenog 2025. godine provest će se nova Koncentrirana Inspekcijska Kampanja (CIC) u organizaciji Port State Control režima, s fokusom na usklađenost s međunarodnim propisima o upravljanju balastnim vodama (BWM). Kampanju provode Paris i Tokyo MoU, a očekuje se sudjelovanje i ostalih PSC režima, piše Safety4Sea.

Balastne vode već godinama predstavljaju ekološki i sigurnosni izazov, a novi ciklus inspekcija bit će usmjeren na provjeru ispravnosti balastnih sustava, evidencije u brodskom dnevniku te obuku i spremnost posade. Kao i svake godine, PSC inspekcije neće biti ograničene isključivo na ovu temu, no svi brodovi mogu očekivati da će se BWM sustavi detaljno provjeravati već pri prvom zaustavljanju u luci članici MoU-a.

Najčešće uočene nepravilnosti

Prema podacima DNV-a za 2024. i 2025., inspektori su najčešće pronalazili sljedeće nedostatke:

  • Upotreba elektroničkog balastnog dnevnika bez odobrenja zastave
  • Pogrešni, nepotpuni ili neusklađeni zapisi u balastnom dnevniku
  • Neusklađenost između zapisa u dnevniku i stvarnih operacija sustava
  • Korištenje zastarjele verzije dnevnika
  • Kvarovi BWMS sustava koji nisu prijavljeni nadležnima
  • Nedostatak dokumentiranih mjera u slučaju kvara sustava
  • Zastarjele ili nedosljedne informacije u BWM planovima (npr. kontakt osobe, metode tretmana, luka upisa)

Poseban naglasak inspektori će stavljati na operativne aspekte – kao što su sposobnost posade da objasni proceduru, pravilno vođenje zapisa te planiranje alternativnih mjera u slučaju kvara sustava.

Preporuke za brodare

Vlasnici i upravitelji brodova trebaju:

  • Provjeriti tehničku ispravnost BWMS sustava
  • Osigurati da su svi zapisi ažurni, potpuni i potpisani
  • Osigurati posadi osnovnu i naprednu obuku vezanu za BWM postupke
  • Informirati kapetane i časnike o predstojećoj CIC kampanji

Očekuje se da će Paris i Tokyo MoU objaviti dodatni upitnik i smjernice početkom kolovoza, koji će detaljnije opisati točke provjere.

MOŽE VAS ZANIMATI

Druga strana Kanade