S ljetnom sezonom plovidbe kroz Arktik u punom zamahu, više kineskih brodarskih tvrtki uputilo je svoje kontejnerske brodove duž ruske Sjeverne morske rute (NSR), nastojeći iskoristiti znatno kraću rutu prema europskim lukama.
Kineski prijevoznik Newnew Shipping predvodi ovu inicijativu. Od pokretanja arktičke linije 2023. godine, kompanija je prošle godine obavila 13 plovidbi preko NSR-a, prevezavši oko 20.000 kontejnera. Trenutno dva njihova broda već plove Arktikom, dok još najmanje tri imaju izdane dozvole za tu rutu, piše gCaptain.
Brod Newnew Polar Bear isplovio je iz Šangaja 16. srpnja i očekuje se da će do 15. kolovoza stići u rusku luku Arhangelsk. To je njegova prva arktička plovidba otkad je 2023. sudjelovao u incidentu u Baltičkom moru, kada je oštećena podmorska infrastruktura. Kapetan broda trenutno je pod istragom u Kini.
Drugi brod, Newnew Star (3.534 TEU), krenuo je 20. srpnja iz Tianjina prema Sankt Peterburgu, a očekivano trajanje puta je četiri tjedna – znatno brže od uobičajenih 40 do 50 dana preko Sueskog kanala.
Tvrtka Fujian Huihai Shipping također se uključila u promet na NSR-u, s feeder brodom Hui Da 9 (2.500 TEU) koji je 20. srpnja isplovio iz Sankt Peterburga prema Rizhaou u Kini.
Ukupno je više od deset kineskih brodova dobilo dozvolu za plovidbu ovom rutom, uključujući i najveći dosad – Istanbul Bridge (4.890 TEU), koji je 2024. postao prvi Panamax brod koji je prešao Arktik.
Nova dodatna potpora dolazi u rujnu, kada Sea Legend Shipping pokreće prvu redovnu liniju koja povezuje kineske i europske luke poput Qingdaoa, Šangaja, Hamburga i Gdanjska, trajanjem od samo 18 dana.
Iako je trenutačno sezona plovidbe ograničena na razdoblje od srpnja do studenog, kineske kompanije planiraju cjelogodišnje rute do 2030. godine. U suradnji s ruskim Rosatomom, Newnew Shipping planira naručiti pet brodova klase Arc7 (4.400 TEU), prilagođenih ledu.
Budućnost ove rute kao stalne pomorske poveznice ovisi o tehničkim, klimatskim i sigurnosnim izazovima koje tek treba savladati.