MSC želi ograničiti odgovornost na 14 milijuna dolara za gubitak broda MSC Elsa 3 kod Indije
MSC Mediterranean Shipping Company pokušava pred indijskim sudom ograničiti svoju odgovornost za potonuće broda MSC Elsa 3, pozivajući se na međunarodne pomorske konvencije i nacionalne propise, s ciljem da odštetni zahtjevi ne premaše 14,2 milijuna dolara, navodi The Maritime Executive.
Brod je prevozio 643 kontejnera kada je potonuo, a incident je već izazvao niz tužbi – uključujući jednu od indijske vlade koja traži više od milijardu dolara. Osim toga, tužbe su podnijeli i privatni brodari, ribarske zajednice te druge strane pogođene nesrećom.
Tužba je podnesena na temelju indijskog Zakona o pomorskom prometu iz 1958. godine i Pravilnika o trgovačkom pomorstvu iz 2015., koji brodarima omogućuju ograničenje odgovornosti u slučaju pomorskih nesreća. U tužbi se navodi i kako je Indija potpisnica Međunarodne konvencije o ograničenju odgovornosti za pomorske zahtjeve (LLMC).
MSC traži i trajnu sudsku zabranu protiv daljnjih individualnih tužbi vezanih uz incident, s obzirom na to da se pred sudom u Kerali već vodi sedam slučajeva. Posebno su zabrinuti mogućnošću neograničenih zahtjeva koji bi, prema njihovim tvrdnjama, mogli ugroziti stabilnost osiguranja i opskrbnih lanaca.
Indijske vlasti nastavljaju s čišćenjem obale, prikupljanjem kontejnera i sprječavanjem istjecanja goriva iz olupine. Operacije spašavanja odgođene su zbog nepovoljnih vremenskih uvjeta, no ronilački tim je spreman za početak ispumpavanja goriva čim uvjeti to dopuste.
Zanimljivo, i Šri Lanka, udaljena nekoliko stotina nautičkih milja, podnijela je tužbu tvrdeći da se ostaci broda pojavljuju na njezinim plažama.
Sud u Kerali zakazao je iduće ročište za 21. kolovoza. U međuvremenu, MSC Akiteta II ostaje zadržan u luci Vizhinjam kao jamstvo za moguće naknade štete.
Slučaj podsjeća na pravni postupak pokrenut nakon nesreće broda Dali u Baltimoreu 2024., u kojem se također tražilo ograničenje odgovornosti pozivom na međunarodno pravo.