Tokyo Kisen Co., Ltd. i Marindows Inc. pokrenuli su razvoj prvog japanskog potpuno baterijskog lučkog tegljača, koji će prometovati u lukama Yokohama i Kawasaki. Ovaj projekt dio je inicijative Carbon Neutral Port (CNP) i ima za cilj potpuno eliminirati emisije stakleničkih plinova.
Novi tegljač nadovezuje se na iskustvo s „TAIGA“-om, prvim japanskim serijsko-hibridnim električnim tegljačem koji je u službi od siječnja 2023. godine, opremljenim baterijom kapaciteta 2.486 kWh. Ovaj put, brod će imati znatno veću bateriju od 6,66 MWh te će koristiti megavatne brze punjače, piše Safety4Sea.
Plovilo će postići najveću brzinu od 14 čvorova, vučnu silu do 53 tone te ukupnu pogonsku snagu od 3.000 kW putem dva elektromotora snage 1.500 kW. Kopnena infrastruktura uključivat će dvije baterije od po 2.000 kWh i dva brza punjača od 1.000 kW. Projekt vodi Tokyo Kisen, koordinira ga Marindows, a tehničku podršku pruža e5 Lab Inc.
Plan razvoja proteže se od 2025. do 2030. godine: studije izvodljivosti i konceptualni dizajn provest će se ove godine, osnovni dizajn planiran je za 2026., detaljni dizajn za 2027., početak gradnje za 2028., a komercijalna plovidba očekuje se 2030.