Tržište rabljenih capesize brodova bilježi uzlazni trend, uz više potvrđenih prodaja koje uključuju grčke i kineske brodovlasnike kao najaktivnije sudionike.
Grčka kompanija Goldenport udvostručila je svoj angažman u Capesize segmentu kupnjom svog prvog broda ove godine – 13 godina starog broda Pacific East (176.000 DWT, izgrađen 2011. u brodogradilištu Shanghai Waigaoqiao). Brod je kupljen za 27,5 milijuna dolara, a preimenovan je u Despotiko. Iako brod očekuje ulazak u suhi dok krajem godine, analitičari ga već vide kao dobru priliku, s obzirom na to da su trenutne spot vozarine na razini od oko 27.000 USD dnevno, piše Splash247.
U isto vrijeme, još jedan Capesize brod – Pacific North (14 godina star, izgrađen u Dalianu) – također je promijenio vlasnika za 25,5 milijuna dolara, ponovno u korist grčkih interesa. Oba broda bila su dio paketa od četiri Capesize jedinice koje je prodao Sinokor, a njihova tržišna vrijednost u međuvremenu je porasla. Prema podacima VesselsValue, vrijednost Despotika sada iznosi 30,53 milijuna USD, dok je Pacific North procijenjen na 27,17 milijuna USD.
Treća značajna transakcija uključuje Mount K2 (177.000 DWT, izgrađen 2011. u brodogradilištu Mitsui), koji je prodan za 26,85 milijuna dolara. Brod uskoro ulazi u specijalni pregled, a pod novim kineskim vlasnikom – East Success Forever Ship Management – plovi pod imenom ES Grand Sea. VesselsValue trenutačno procjenjuje njegovu vrijednost na 27,38 milijuna USD.
Od lipnja do danas, zabilježena je prodaja pet japanskih i deset kineskih Capesize brodova, što dodatno potvrđuje trend jačanja tržišta rabljenih brodova u ovom segmentu.