Brojni nedostaci vezani uz protupožarnu zaštitu, opremu za spašavanje i navigacijsku sigurnost razlog su zabrinjavajućeg broja zadržavanja brodova klasificiranih u DNV tijekom PSC inspekcija.
Tijekom drugog kvartala 2025. godine čak 73 broda pod DNV klasom bila su zadržana nakon inspekcija lučkih vlasti (PSC), a zabilježeno je ukupno 252 ozbiljnih nedostataka. Više od 80% zadržavanja dogodilo se u okviru Tokyo i Paris MoU sporazuma, najviše na kontejnerskim brodovima i bulk carrierima.
Najčešće utvrđene kategorije nedostataka odnose se na:
Protupožarnu zaštitu:
- Neispravni ventili za brzo zatvaranje u strojarnici
- Neispravni protupožarni zatvarači i vrata
- Neispravne fiksne protupožarne instalacije
- Nedostatci u sustavu za detekciju požara
Hitne sustave:
- Problemi s generatorima za hitne slučajeve
- Neispravne pumpe za gašenje požara
- Nedovoljna pripremljenost posade (vježbe, upoznavanje s opremom)
Opremu za spašavanje:
- Problemi s čamcima za spašavanje
- Problemi s mehanizmima za spuštanje
- Loše održavanje opreme
Navigacijsku sigurnost:
- Neispravna navigacijska svjetla, signali i zvukovi
- Neispravni magnetski kompas
Posebno se ističe problem pogrešno postavljenih pilot ljestvi, koje predstavljaju ozbiljnu opasnost za pilote i članove posade. Lučke vlasti mogu narediti dodatne inspekcije ako dobiju informaciju o takvim nepravilnostima.
ISM sustav – skriveni uzrok zadržavanja
Jedan od ključnih uzroka zadržavanja brodova klasificiranih u DNV je i nepravilna implementacija ISM sustava (International Safety Management Code). Često se događa da brod ima niz manjih, formalno “neozbiljnih” nedostataka, ali kada ih se promatra zajedno, pokazuju dublji problem u provedbi ISM sustava.
Primjeri ISM-povezanih nedostataka uključuju:
- Neodržavana protupožarna vrata i detekcijski sustavi
- Neispravni planovi plovidbe i signalizacija
- Nedostaci na čamcima za spašavanje i njihovoj opremi
- Problemi s glavnim i pomoćnim motorima te sustavima za ispumpavanje
- Propusti na poklopcima otvora, prozorima i oknima
Prema Paris MoU smjernicama, svaki nedostatak koji ukazuje na ozbiljan propust u ISM sustavu može dovesti do detaljnije inspekcije i potencijalnog zadržavanja broda. ISM propusti često su posljedica slabog nadzora s kopna, nedostatne komunikacije te neadekvatnog pregleda nalaza i izvješća o stanju broda.