OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

Pomorstvo mijenja pogon: metanol i amonijak spremni za globalnu primjenu

Prema najnovijem izvješću Global Maritime Foruma i inicijative Getting to Zero Coalition, metanol i amonijak više se ne smatraju samo potencijalnim opcijama, već su prepoznati kao operativno spremna goriva za pomorstvo bez emisija.

Izvješće „From pilots to practice: Methanol and ammonia as shipping fuels“, temeljeno na intervjuima s 40 ključnih organizacija iz industrije, potvrđuje da je metanol spreman za niskougljičnu upotrebu, dok je amonijak u fazi probnih plovidbi i testiranja, navodi gCaptain.

HTML Code here

U odnosu na prvo izdanje izvješća iz 2020., riječ je o značajnom napretku.
Metanol je već integriran u komercijalne operacije – više od 60 brodova već plovi na metanol, a daljnjih 300 brodova je naručeno. Oprema za bunkering postoji u najmanje 20 luka diljem svijeta. Pomorci koji su već radili s ovim gorivom navode da je metanol siguran i relativno jednostavan za rukovanje. Glavni izazov ostaje ograničena dostupnost „zelenog metanola“, koji čini tek manji dio ukupne proizvodnje.

Amonijak je korak iza, ali brzo napreduje. Testiranja motora pokazuju da emisije s broda na dimnjak (tank-to-wake) mogu biti smanjene i do 95%. Prvi amonijakom pogonjeni brodovi već su u plovidbi, testovi motora su u završnoj fazi, a bunkering testovi su započeli.

Stručnjaci ipak upozoravaju da tehnološka spremnost nije dovoljna. Za širu primjenu bit će ključno djelovanje IMO-a, nacionalnih vlada i same industrije – posebno u području regulative, poticaja i infrastrukture.

Podaci DNV-a potvrđuju globalni zaokret:
Tijekom prve polovice 2025. godine, naručeno je 19,8 milijuna GT brodova pogonjenih alternativnim gorivima, što je 78% više nego u istom razdoblju 2024.
I dok LNG i dalje drži primat s 87 novih narudžbi, metanol se učvrstio s 40 narudžbi, dok amonijak bilježi prve narudžbe – zasad tri broda, i to uglavnom u sektoru tankera i generalnog tereta.

Kako bi se osigurala daljnja dekarbonizacija, izvješće poziva na:

  • uvođenje ciljanih regulatornih poticaja
  • izgradnju bunkering infrastrukture
  • certificiranje goriva i sustave za povezivanje potražnje i opskrbe (book-and-claim model).

Pomorcima i brodarima predstoji razdoblje prilagodbe, ali i prilika da budu dio prijelaza prema čišćem i održivijem pomorstvu.

Prema najnovijem izvješću Global Maritime Foruma i inicijative Getting to Zero Coalition, metanol i amonijak više se ne smatraju samo potencijalnim opcijama, već su prepoznati kao operativno spremna goriva za pomorstvo bez emisija.

Izvješće „From pilots to practice: Methanol and ammonia as shipping fuels“, temeljeno na intervjuima s 40 ključnih organizacija iz industrije, potvrđuje da je metanol spreman za niskougljičnu upotrebu, dok je amonijak u fazi probnih plovidbi i testiranja, navodi gCaptain.

U odnosu na prvo izdanje izvješća iz 2020., riječ je o značajnom napretku.
Metanol je već integriran u komercijalne operacije – više od 60 brodova već plovi na metanol, a daljnjih 300 brodova je naručeno. Oprema za bunkering postoji u najmanje 20 luka diljem svijeta. Pomorci koji su već radili s ovim gorivom navode da je metanol siguran i relativno jednostavan za rukovanje. Glavni izazov ostaje ograničena dostupnost „zelenog metanola“, koji čini tek manji dio ukupne proizvodnje.

HTML Code here

Amonijak je korak iza, ali brzo napreduje. Testiranja motora pokazuju da emisije s broda na dimnjak (tank-to-wake) mogu biti smanjene i do 95%. Prvi amonijakom pogonjeni brodovi već su u plovidbi, testovi motora su u završnoj fazi, a bunkering testovi su započeli.

Stručnjaci ipak upozoravaju da tehnološka spremnost nije dovoljna. Za širu primjenu bit će ključno djelovanje IMO-a, nacionalnih vlada i same industrije – posebno u području regulative, poticaja i infrastrukture.

Podaci DNV-a potvrđuju globalni zaokret:
Tijekom prve polovice 2025. godine, naručeno je 19,8 milijuna GT brodova pogonjenih alternativnim gorivima, što je 78% više nego u istom razdoblju 2024.
I dok LNG i dalje drži primat s 87 novih narudžbi, metanol se učvrstio s 40 narudžbi, dok amonijak bilježi prve narudžbe – zasad tri broda, i to uglavnom u sektoru tankera i generalnog tereta.

Kako bi se osigurala daljnja dekarbonizacija, izvješće poziva na:

  • uvođenje ciljanih regulatornih poticaja
  • izgradnju bunkering infrastrukture
  • certificiranje goriva i sustave za povezivanje potražnje i opskrbe (book-and-claim model).

Pomorcima i brodarima predstoji razdoblje prilagodbe, ali i prilika da budu dio prijelaza prema čišćem i održivijem pomorstvu.

MOŽE VAS ZANIMATI