OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

Britanske luke do 2050.: nafta nestaje, dolazi era elektrifikacije

Britansko Ministarstvo prometa objavilo je dugoročne prognoze koje jasno pokazuju kraj dominacije nafte u pomorskom prometu. Do 2050. očekuje se drastičan pad prometa sirove nafte i naftnih derivata, dok će kontejnerski, Ro-Ro i trajektni promet snažno rasti.

Prema izvještaju UK Port Freight Traffic Forecasts (2024–2050), ukupni promet u britanskim lukama porast će sa 420,6 milijuna tona u 2023. na 453,5 milijuna tona u 2050. Najveći rast očekuje se u kontejnerskom i Ro-Ro teretu (+56,7%), te suhom rasutom teretu (+61,7%). S druge strane, tekući tereti doživjet će pad od čak 63,3%, sa 169,3 milijuna tona u 2023. na 62,1 milijun tona u 2050, piše Offshore Energy.

Glavni razlozi ovakvog trenda su smanjenje rafiniranja nafte u UK (samo šest rafinerija naspram 18 u 1970-ima) te ubrzani prijelaz na čiste izvore energije.

Britanska vlada ovim prognozama daje smjernice za strateško planiranje luka, ističući važnost ulaganja u elektrifikaciju. NatPower Marine i Peel Ports Group već su najavili ulaganja od 100 milijuna funti u elektrifikaciju osam britanskih i irskih luka, čime će se stvoriti prvi zeleni brodski koridori preko Irskog mora. Do 2030. planira se izgradnja mreže od 120 “čistih luka” s obalnim napajanjem (shore power) i punionicama za električne brodove.

Kako ističe Stefano D. M. Sommadossi, izvršni direktor NatPower Marine UK: “Ovo je prijelaz infrastrukture kakav se događa jednom u generaciji. Vlada je pokazala budućnost, a naš posao je izgraditi mrežu koja će je učiniti mogućom.”

Za pomorsku industriju poruka je jasna: rast dolazi iz segmenata koji će morati elektrificirati poslovanje. Luke i brodari koji se prvi prilagode imat će prednost u novom dobu pomorskog prometa.

Britansko Ministarstvo prometa objavilo je dugoročne prognoze koje jasno pokazuju kraj dominacije nafte u pomorskom prometu. Do 2050. očekuje se drastičan pad prometa sirove nafte i naftnih derivata, dok će kontejnerski, Ro-Ro i trajektni promet snažno rasti.

Prema izvještaju UK Port Freight Traffic Forecasts (2024–2050), ukupni promet u britanskim lukama porast će sa 420,6 milijuna tona u 2023. na 453,5 milijuna tona u 2050. Najveći rast očekuje se u kontejnerskom i Ro-Ro teretu (+56,7%), te suhom rasutom teretu (+61,7%). S druge strane, tekući tereti doživjet će pad od čak 63,3%, sa 169,3 milijuna tona u 2023. na 62,1 milijun tona u 2050, piše Offshore Energy.

Glavni razlozi ovakvog trenda su smanjenje rafiniranja nafte u UK (samo šest rafinerija naspram 18 u 1970-ima) te ubrzani prijelaz na čiste izvore energije.

Britanska vlada ovim prognozama daje smjernice za strateško planiranje luka, ističući važnost ulaganja u elektrifikaciju. NatPower Marine i Peel Ports Group već su najavili ulaganja od 100 milijuna funti u elektrifikaciju osam britanskih i irskih luka, čime će se stvoriti prvi zeleni brodski koridori preko Irskog mora. Do 2030. planira se izgradnja mreže od 120 “čistih luka” s obalnim napajanjem (shore power) i punionicama za električne brodove.

Kako ističe Stefano D. M. Sommadossi, izvršni direktor NatPower Marine UK: “Ovo je prijelaz infrastrukture kakav se događa jednom u generaciji. Vlada je pokazala budućnost, a naš posao je izgraditi mrežu koja će je učiniti mogućom.”

Za pomorsku industriju poruka je jasna: rast dolazi iz segmenata koji će morati elektrificirati poslovanje. Luke i brodari koji se prvi prilagode imat će prednost u novom dobu pomorskog prometa.

MOŽE VAS ZANIMATI

Druga strana Kanade