OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

Povijesno spajanje kineskih brodogradilišta – dominacija na svjetskom tržištu potvrđena

Nakon šest godina priprema, završeno je spajanje kineskih brodograđevnih divova CSSC-a i CSIC-a. Iako su od 2019. obje kompanije bile pod kontrolom CSSC-a, tek je sada provedena potpuna integracija kroz gašenje dionica CSIC-a na Šangajskoj burzi.

U četvrtak su dioničari CSIC-a za svaku dionicu dobili 0,13 dionica CSSC-a. Time CSIC prestaje postojati kao pravni subjekt, a svi njegovi resursi, obveze i brodogradilišta prelaze pod CSSC. Cilj spajanja je jače objedinjavanje proizvodnih kapaciteta, učinkovitije nabave i uklanjanje unutarnje konkurencije u kineskoj brodogradnji, piše The Maritime Executive.

Kombinacijom snaga, CSSC je i službeno potvrđen kao najveći svjetska brodograđevna grupacija po imovini, prihodima i knjizi narudžbi. Samo 2024. godine brodogradilišta pod njegovim upravljanjem izgradila su više tonaže nego što je cijela američka brodograđevna industrija proizvela od završetka Drugog svjetskog rata.

Ovim spajanjem CSSC se vraća na poziciju koju je imao prije 1999. godine, kada je država izdvojila CSIC i dala mu kontrolu nad brodogradilištima u sjevernoj Kini. Nakon što je 2019. ponovno vraćen pod CSSC-ovo vlasništvo, CSIC je još nekoliko godina nastavio djelovati s vlastitim brendom i upravom. Konačna odluka o ponovnom spajanju objavljena je u rujnu 2024.

Završena integracija imat će i strateške posljedice za kinesku obrambenu industriju. CSIC je do sada bio ključan dobavljač za gradnju ratnih brodova kineske mornarice. Ujedinjavanje s CSSC-om očekuje se da će dodatno ubrzati i pojednostaviti gradnju vojne flote, što Pekingu daje dodatnu snagu u globalnim pomorskim odnosima.

Za globalnu pomorsku industriju ovaj potez znači nastavak kineske dominacije, jer nijedna druga zemlja ni grupacija nema usporedivu proizvodnu moć niti kapacitet brodogradilišta.

Nakon šest godina priprema, završeno je spajanje kineskih brodograđevnih divova CSSC-a i CSIC-a. Iako su od 2019. obje kompanije bile pod kontrolom CSSC-a, tek je sada provedena potpuna integracija kroz gašenje dionica CSIC-a na Šangajskoj burzi.

U četvrtak su dioničari CSIC-a za svaku dionicu dobili 0,13 dionica CSSC-a. Time CSIC prestaje postojati kao pravni subjekt, a svi njegovi resursi, obveze i brodogradilišta prelaze pod CSSC. Cilj spajanja je jače objedinjavanje proizvodnih kapaciteta, učinkovitije nabave i uklanjanje unutarnje konkurencije u kineskoj brodogradnji, piše The Maritime Executive.

Kombinacijom snaga, CSSC je i službeno potvrđen kao najveći svjetska brodograđevna grupacija po imovini, prihodima i knjizi narudžbi. Samo 2024. godine brodogradilišta pod njegovim upravljanjem izgradila su više tonaže nego što je cijela američka brodograđevna industrija proizvela od završetka Drugog svjetskog rata.

Ovim spajanjem CSSC se vraća na poziciju koju je imao prije 1999. godine, kada je država izdvojila CSIC i dala mu kontrolu nad brodogradilištima u sjevernoj Kini. Nakon što je 2019. ponovno vraćen pod CSSC-ovo vlasništvo, CSIC je još nekoliko godina nastavio djelovati s vlastitim brendom i upravom. Konačna odluka o ponovnom spajanju objavljena je u rujnu 2024.

Završena integracija imat će i strateške posljedice za kinesku obrambenu industriju. CSIC je do sada bio ključan dobavljač za gradnju ratnih brodova kineske mornarice. Ujedinjavanje s CSSC-om očekuje se da će dodatno ubrzati i pojednostaviti gradnju vojne flote, što Pekingu daje dodatnu snagu u globalnim pomorskim odnosima.

Za globalnu pomorsku industriju ovaj potez znači nastavak kineske dominacije, jer nijedna druga zemlja ni grupacija nema usporedivu proizvodnu moć niti kapacitet brodogradilišta.

MOŽE VAS ZANIMATI