MOL planira do 2035. godine opremiti čak 80 svojih brodova tehnologijom Wind Challenger
Japanski brodar MOL predstavio je radikalni novi dizajn LNG broda s četiri Wind Challenger jedra. Riječ je o membranskom LNG carrieru kapaciteta 174.000 m³, razvijenom u suradnji s brodogradilištima HD Hyundai Heavy Industries i Samsung Heavy Industries. Oba projekta već su dobila odobrenje u načelu (AiP) od klasifikacijskog društva Lloyd’s Register, dok su sigurnosne procjene potvrđene od strane zastava Maršalskih otoka i Liberije, piše Splash247.
Glavna inovacija je ugradnja četiri 49 metra visoka Wind Challenger jedra od ojačane plastike, tehnologije koju MOL razvija već desetak godina. Za razliku od ranijih projekata gdje su na LNG brod bila predviđena samo dva takva jedra, novi dizajn omogućava njihovu optimalnu raspodjelu zahvaljujući premještanju zapovjedničkog mosta prema pramcu. Time se maksimalno iskorištava vjetar i smanjuje potrošnja goriva.
Prema preliminarnim izračunima, očekuje se da će brodovi ostvariti uštede goriva do 30% po putovanju, a prosječno 15–20% godišnje. Ovo bi značajno smanjilo operativne troškove, ali i emisije stakleničkih plinova, što je jedan od glavnih ciljeva globalne brodarske industrije.
MOL planira ugraditi Wind Challenger sustav na 25 brodova do 2030. godine, a do 2035. na njih čak 80. Trenutno su isporučena dva broda s ovom tehnologijom, dok je za devet novih već potvrđena instalacija.
Novi LNG brod bit će predstavljen na sajmu Gastech u Milanu, gdje će se brodarskoj industriji prikazati kao jedno od najnaprednijih rješenja u segmentu LNG prijevoza.