OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

Indija priprema crnu listu za 86 brodova zbog kršenja prava pomoraca

Glavna uprava za pomorstvo Indije (DGS) objavila je nacrt okružnice u kojem navodi 86 brodova na kojima su se, prema izvještajima, ponavljali slučajevi zlostavljanja posada, neisplaćenih plaća, loših radnih uvjeta i plovidbe bez potrebne dokumentacije. Odluka dolazi nakon što je Međunarodna federacija transportnih radnika (ITF) upozorila na rekordne razine napuštanja posada tijekom 2025. godine.

Prema navodima DGS-a, većina tih brodova nema minimalne obavezne dokumente, uključujući valjano P&I osiguranje, dok su posredničke agencije pokazale „slabu usklađenost“ u dokumentiranju statusa pomoraca. U mnogim slučajevima indijske vlasti nisu dobile odgovor ni od država zastava ni od luka gdje su brodovi zadržani.

Među brodovima koji su se našli na popisu ističe se produkt tanker Eagle S, uključen u slučaj u Finskoj gdje se istražuje namjerno povlačenje sidra i oštećenje podmorskih kabela. Uz njega, na listi su i generalni teretni brodovi, tankeri te jedan RoPax.

Nacrt okružnice nalaže agencijama da hitno prekinu regrutaciju indijskih pomoraca za te brodove te da organiziraju njihov iskrcaj u prvoj mogućoj luci i povratak u Indiju, uključujući isplatu plaća, zdravstvene i socijalne naknade. Agencije imaju 14 dana da dostave izvješće o statusu pomoraca i njihovim neisplaćenim pravima, uz prijetnju suspenzije ili ukidanja licenci.

Prema podacima ITF-a, tijekom 2025. zabilježeno je 2.648 slučajeva napuštanja posada na 259 brodova, što je znatno više od ukupnog broja u 2024. kada je bilo 3.133 pomorca napušteno. Riječ je o porastu od 87 posto u odnosu na 2023., što potvrđuje ozbiljnost situacije i potrebu za jačim međunarodnim nadzorom.

Glavna uprava za pomorstvo Indije (DGS) objavila je nacrt okružnice u kojem navodi 86 brodova na kojima su se, prema izvještajima, ponavljali slučajevi zlostavljanja posada, neisplaćenih plaća, loših radnih uvjeta i plovidbe bez potrebne dokumentacije. Odluka dolazi nakon što je Međunarodna federacija transportnih radnika (ITF) upozorila na rekordne razine napuštanja posada tijekom 2025. godine.

Prema navodima DGS-a, većina tih brodova nema minimalne obavezne dokumente, uključujući valjano P&I osiguranje, dok su posredničke agencije pokazale „slabu usklađenost“ u dokumentiranju statusa pomoraca. U mnogim slučajevima indijske vlasti nisu dobile odgovor ni od država zastava ni od luka gdje su brodovi zadržani.

Među brodovima koji su se našli na popisu ističe se produkt tanker Eagle S, uključen u slučaj u Finskoj gdje se istražuje namjerno povlačenje sidra i oštećenje podmorskih kabela. Uz njega, na listi su i generalni teretni brodovi, tankeri te jedan RoPax.

Nacrt okružnice nalaže agencijama da hitno prekinu regrutaciju indijskih pomoraca za te brodove te da organiziraju njihov iskrcaj u prvoj mogućoj luci i povratak u Indiju, uključujući isplatu plaća, zdravstvene i socijalne naknade. Agencije imaju 14 dana da dostave izvješće o statusu pomoraca i njihovim neisplaćenim pravima, uz prijetnju suspenzije ili ukidanja licenci.

Prema podacima ITF-a, tijekom 2025. zabilježeno je 2.648 slučajeva napuštanja posada na 259 brodova, što je znatno više od ukupnog broja u 2024. kada je bilo 3.133 pomorca napušteno. Riječ je o porastu od 87 posto u odnosu na 2023., što potvrđuje ozbiljnost situacije i potrebu za jačim međunarodnim nadzorom.

MOŽE VAS ZANIMATI

Kilchem Baltic