OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

DNV upozorava: Flota prelazi na zelena goriva, ali opskrba kaska

Prema najnovijem izvješću Maritime Forecast to 2050 tvrtke DNV, svjetska flota brzo povećava kapacitete za korištenje alternativnih goriva, ali tržište opskrbe još nije spremno pratiti taj tempo. Podaci pokazuju da je gotovo jednak broj brodova na alternativna goriva u narudžbi kao i onih koji su već u službi, što nagovještava ubrzanu transformaciju pomorskog sektora.

Do 2030. godine globalna flota mogla bi imati kapacitet za potrošnju više od 50 milijuna tona niskougljičnih goriva – dvostruko više od količine potrebne za ispunjavanje ciljeva Međunarodne pomorske organizacije (IMO) za smanjenje emisija. No, trenutna potrošnja takvih goriva jedva doseže milijun tona, piše Splash247.

Foto: DNV/Splash247

Ovakav nesrazmjer pokazuje da brodari ulažu u nove tehnologije, ali da dobavljači i luke moraju ubrzati izgradnju opskrbne mreže. Broj brodova na alternativna goriva trebao bi se gotovo udvostručiti do 2028., što prema DNV-u predstavlja „prijelaznu točku“ koja šalje jasan signal energetskom sektoru.

„Industrija je ostvarila značajan tehnički napredak posljednjih godina, ali rješenja još uvijek djeluju u izoliranim okvirima“, rekao je Eirik Ovrum, glavni autor izvješća. Dodao je da sljedeća faza mora uključivati integraciju novih tehnologija u strategije flote, razvoj lučke infrastrukture i prepoznavanje u regulatornim okvirima.

Ako se opskrbni lanac ne prilagodi na vrijeme, brodovi spremni za korištenje zelenih goriva mogli bi ostati vezani, a napredak prema ciljevima dekarbonizacije mogao bi biti usporen.

Screenshot

Prema najnovijem izvješću Maritime Forecast to 2050 tvrtke DNV, svjetska flota brzo povećava kapacitete za korištenje alternativnih goriva, ali tržište opskrbe još nije spremno pratiti taj tempo. Podaci pokazuju da je gotovo jednak broj brodova na alternativna goriva u narudžbi kao i onih koji su već u službi, što nagovještava ubrzanu transformaciju pomorskog sektora.

Do 2030. godine globalna flota mogla bi imati kapacitet za potrošnju više od 50 milijuna tona niskougljičnih goriva – dvostruko više od količine potrebne za ispunjavanje ciljeva Međunarodne pomorske organizacije (IMO) za smanjenje emisija. No, trenutna potrošnja takvih goriva jedva doseže milijun tona, piše Splash247.

Foto: DNV/Splash247

Ovakav nesrazmjer pokazuje da brodari ulažu u nove tehnologije, ali da dobavljači i luke moraju ubrzati izgradnju opskrbne mreže. Broj brodova na alternativna goriva trebao bi se gotovo udvostručiti do 2028., što prema DNV-u predstavlja „prijelaznu točku“ koja šalje jasan signal energetskom sektoru.

„Industrija je ostvarila značajan tehnički napredak posljednjih godina, ali rješenja još uvijek djeluju u izoliranim okvirima“, rekao je Eirik Ovrum, glavni autor izvješća. Dodao je da sljedeća faza mora uključivati integraciju novih tehnologija u strategije flote, razvoj lučke infrastrukture i prepoznavanje u regulatornim okvirima.

Ako se opskrbni lanac ne prilagodi na vrijeme, brodovi spremni za korištenje zelenih goriva mogli bi ostati vezani, a napredak prema ciljevima dekarbonizacije mogao bi biti usporen.

Screenshot

MOŽE VAS ZANIMATI