Nova analiza danske konzultantske kuće Sea-Intelligence otkriva kako čak 41% svjetskog kontejnerskog prijevoza otpada na premještanje praznih kontejnera. To znači da se na svakih 10 milja prijevoza punog kontejnera danas prevozi dodatnih 4,1 milja praznog – značajan skok u odnosu na 3,1 milju iz 2019. godine, prije pandemijskih poremećaja.
Riječ je o trendu koji već pet godina raste, s tek manjim privremenim smanjenjem u 2022. godini. Stručnjaci upozoravaju da takav disbalans stvara pritisak na brodarske kompanije, terminale i željezničke operatere jer otežava planiranje kapaciteta i povećava troškove, piše Splash247.
Neke regije, poput azijskih luka, izvoze daleko više nego što uvoze, dok su Sjeverna Amerika i Europa često preplavljene praznim kontejnerima zbog velikog uvoznog volumena i manjka izvoza. Rezultat su zagušenja u lukama, dodatne manipulacije i veći troškovi redistribucije, što posebno pogađa brodare i špeditere.